نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

رییس اداره صمت گراش از داراب می‌آید

هفت‌برکه: انتصاب کارمند پیشین اداره صمت داراب به عنوان رییس اداره صمت گراش یک بار دیگر بحث مدیران بومی در گراش را داغ کرد.

اداره صمت گراش بعد از شهرستان شدن گراش در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و از آن زمان صادق ایزدی ریاست این اداره را بر عهده داشت. در حالی که خبری از تغییر در این اداره شنیده نمی‌شد امروز خبر غیر رسمی انتصاب مجتبی کوچکی به عنوان سرپرست اداره صمت گراش منتشر شد. 

رییس دادگستری، رییس اداره آبفا و رییس اداره منابع طبیعی از جمله مدیران دارابی ادارات گراش هستند. هفت‌برکه دو سال پیش در یادداشتی این موضوع را بررسی کرده بود. (لینک در هفت‌برکه) کوچکی، کارمند اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان داراب بود و به عنوان مسئول بازرسی و روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان داراب خدمت کرده است. 

نکته جالب این که مجتبی کوچکی ۲۱ مردادماه ۱۳۹۹ به عنوان رییس اداره صمت نی‌ریز منصوب شد و در کمتر از شش ماه در ۸ بهمن ۱۳۹۹ این سمت را ترک کرد. هورگان سایت خبر نی‌ریز «مسائل خانوادگی را علت عدم حضور در نی‌ریز» اعلام کرد.

بررسی هفت‌برکه نشان می‌دهد تنها ۲۸ درصد روسا ادارات و مدیران شهرستان را افراد بومی تشکیل می‌دهند که به نسبت شهرستان‌های دیگر آمار بسیار پایینی است. در حالی که مسئولین مختلف شعار حمایت از مدیران بومی را مطرح می‌کنند، تغییر یک مدیر بومی و جایگزین شدن یک مدیر با سابقه مدیریتی بسیار کمتر جای سوال دارد. 

به نظر می‌رسد این انتصاب مستقیما از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس انجام شده است و باید دید آیا فرماندار و نماینده مجلس واکنشی به این انتصاب خواهند داشت یا نه؟

اداره صنعت، معدن و تجارت گراش از زمان تاسیس در ده سال پیش تاکنون به صورت نمایندگی اداره می‌شود و با دو کارمند در ساختمانی اجاره‌ای در خیابان بسیج مستقر است. 

 
 
خروج از نسخه موبایل