نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان به تونل بالنگستان

هفت‌برکه: با پیگیری نماینده مجلس طلب پیمانکاران دو طرح مهم حوزه راه در جنوب فارس از طریق بانک ملی پرداخت می‌شود. 

به گزارش هفت‌برکه حسین حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی در جلسه معارفه فرماندار گراش از اختصاص ۳۰۰ میلیارد اعتبار خبر داد: «در جلسه با حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ۳۰۰ میلیارد جذب کردیم. ۲۰۰ میلیارد برای جاده جهرم – لار – بندرعباس و ۱۰۰ میلیارد برای تونل بالنگستان. به مدیرعامل بانک ملی گفتم اگر بودجه ندهید به مردم می‌گویم پول‌های‌تان را از بانک ملی بیرون بکشید.»

عملیات ساخت تونل شهدای خلیج فارس در گردنه بالنگستان ده سال پیش آغاز شد. این گردنه در مسیر ارد – فداغ قرار دارد و تاکنون عملیات حفاری آن به پایان رسیده است و اما هر از چند وقت عملیات ساخت این تونل به دلیل کمبود بودجه تعطیل می‌شود.

روابط عمومی دفتر نماینده در مجموعه خبری قدم ۲ جزییات بیشتری از این اعتبار را منتشر کرد: در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ در جلسه مشترک با مدیرعامل بانک ملی ایران و در ادامه جلسه مشترک با مجمع نمایندگان فارس با وزیر راه، از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتباری بالغ ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل بزرگراه و آزادراه جهرم-لار-بندرعباس و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) اختصاص یافت‌.

مهندس حسین‌زاده در این خبر از همکاری مدیران تدخل در جذب این اعتبار از جمله دکتر رضایی کوچی نماینده جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تشکر کرده است.

 

خروج از نسخه موبایل