نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

محرومیت یک‌ساله از شبکه‌های اجتماعی به خاطر یک استوری

هفت‌برکه: محسن مهرابی، فعال اجتماعی، از حکم محرومیت یک‌ساله‌ی خود از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

در بخشی از حکم صادره که مهرابی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، آمده است: «به جهت اعمال مجازات تکمیلی حکم به ممنوعیت متهم مذکور به عضویت در گروه‌های اجتماعی (در شبکه‌های اجتماعی از قبیل واتس‌آپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی) به مدت یک سال صادر و اعلام می‌دارد.»

محسن مهرابی در مورد اتهام خود گفت: «موضوع به انتشار یک مطلب در زمان اوج کرونا برمی‌گردد که در آن از عدم حضور تعدادی از مسئولین در زمان بحران انتقاد کرده بودم. این انتقاد با پیگرد دادستان روبه‌رو شد و با وجود دفاع انجام شده، منجر به صدور حکم شد.»

محسن مهرابی در مورد مراحل رسیدگی گفت: «حکم یک سال محرومیت از شبکه‌های اجتماعی در دادگاه گراش صادر شد. ما به حکم در دادگاه تجدید نظر اعتراض کردیم اما اعتراض ما به جایی نرسید و حکم تایید شد. هفته گذشته حکم محرومیت و حکم تعلیقی به من ابلاغ شد و به همین دلیل برای احترام به حکم دادگاه از همه گروه‌های واتساپی خارج شده‌ام و صفحه‌های شخصی‌ام در شبکه‌های مجازی را بستم.»

مهرابی در مورد واکنش خود به رای صادر گفت: «این حکم را ناعادلانه می‌دانم ولی تابع دستور قضایی هستم. مردم باید مسیر مطالبه‌گری از مسئولین را پیش بگیرند و این پرونده‌ها خللی در این مسیر ایجاد نخواهد کرد. من هم در حال حاضر در تهران هستم و در ادامه همان روند عدالت‌طلبی با یک گروه در سطح ملی همکاری دارم که هدف آن مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت است.»

خروج از نسخه موبایل