نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

هر دو روز، یک دانش‌آموز به کرونا مبتلا می‌شود

هفت‌برکه: در ۵۰ روز آغاز سال تحصیلی، تست کرونای ۲۵ دانش‌آموزِ مدارسِ گراش مثبت بوده است.

وضعیت مدارس از موضوعات اصلی چلسه اول آبان ۹۹ ستاد کرونا شهرستان در فرمانداری گراش بود. 

سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، در گزارش خود به ستاد کرونا گفت: «از ابتدای بازگشایی مدارس در اردیبهشت ماه، ۹۱ نفر دانش‌آموز [با نتیجه‌ی تست] مثبت داشته‌ایم، که کمی نگران‌کننده است.» از این تعداد ۲۵ نفر مربوط به دانش‌آموزان مبتلا در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه است.

امام جمعه گراش با اشاره به پیام‌ها دریافتی خود از مردم گفت: «از آن طرف به معلم‌ها گفته می‌شود حتما در مدرسه حاضر باشند و باید کلاس جبرانی گذاشته شود یا کلاس‌ها حضوری باشد و بعد به صورت عمومی می‌گویند حضور در مدرسه اختیاری است. این دوگانگی‌ها مردم را اذیت می‌کند. در ابتدای انقلاب دو سال دانشگاه‌ها را تعطیل کردند. آیا اتفاقی افتاد؟»

محمد پاک‌سرشت، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گراش، در گزارشی از وضعیت مدارس گراش گفت: «از طرف شبکه بهداشت ۱۴ مدرسه به عنوان مدارس مشکل‌دار اعلام شد که ۳ مدرسه مشکلات را حل کردند. برای ۱۱ مدرسه دیگر نیز از مدیران خواسته شد که مشکلات را رفع کنند. البته بعضی ایرادهای بهداشت امکان اجرایی ندارند. مثلا کلاس ۳۷ نفره را ما نمی‌توانیم به چهار گروه تقسیم کنیم. ما هر کلاس را حداکثر می‌توانیم به دو گروه تقسیم کنیم. ولی اصرار بهداشت این است که هر کلاس حداکثر ۱۲ نفر باشد. البته در هفته گذشته اصلا کلاسی تشکیل نشده است.»

پاک‌سرشت در مورد دعوت از اولیا به مدرسه گفت:‌ «حضور دانش‌آموزان اختیاری بود. در این مورد اولیا باید برگه‌ای را در مدرسه امضا می‌کردند که مسئولیت امتحانات با خود اولیا است، این را اولیا به عنوان اجبار در نظر گرفته بودند. در مورد امتحان‌ها ما تابع ستاد کرونا هستیم. اگر وضعیت زرد باشد و کلاس‌های نیمه‌حضوری باشد، امتحان‌ها حضوری خواهد بود و اگر وضعیت قرمز باشد امتحان‌ها برگزار نمی‌شود.»

پاک‌سرشت در مورد کیفیت کلاس‌های مجازی گفت:‌ «در حالت حضوری هم برخی دانش‌آموزان در یادگیری مشکل دارند چه برسد به غیر حضوری. آموزش غیر حضوری تا ۴۰ درصد هم کیفیت ندارد.»

معاون توسعه آموزش و پرورش عدم دسترسی به اینترنت در مدارس روستایی را از مشکلات موجود دانست و گفت: ‌«مدارس روستاهای کوچک امکان برگزاری کلاس غیر حضوری را ندارند. در دشت بالا یا خلیلی و حسین‌آباد و بشیرآباد مساله اینترنت داریم. اداره کل مودم در اختیار ما قرار داده است، ولی اینترنت در دسترس نداریم حتی معلم‌ها حاضر هستند خانه‌ به خانه تدریس کنند.»

توضیح و تصحیح:

در جلسه ستاد کرونا اعلام شد«از زمان بازگشایی مدارس ۹۱ دانش‌آموز مبتلا شده‌اند.» با توجه به توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش و روابط عمومی علوم پزشکی گراش آمار ۹۱ نفر مربوط به بازگشایی مدارس در اردیبهشت‌ماه است. از ۱۵ شهریور و آغاز سال تحصیلی تعداد ۲۵ دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند. ضمن پوزش از مخاطبان بابت عدم دقت، این آمار تصحیح می‌شود.

خروج از نسخه موبایل