نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

«نذر قلم عاشورایی» برای رفع یک دغدغه‌ی تحصیلی

هفت‌برکه: بنیاد فرهنگی نوبهار با «نذر قلم عاشورایی»، ۲۶۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌ی امداد شهرستان گراش را به استقبال سال تحصیلی جدید برد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی گراش، در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، به همت نیک‌اندیشانه بنیاد فرهنگی نوبهار، امسال نذری متفاوتی به دانش‌آموزان تحت پوشش این کمیته اهدا شد. در طرح «نذر قلم عاشورایی» این بنیاد ۲۶۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش ۱۳ میلیون تومان در اختیار این کمیته قرار داد تا در بین تمام دانش‌آموزان تحت پوشش توزیع کند.

عزیز نوبهار، مدیر بنیاد فرهنگی نوبهار در خصوص این طرح می‌گوید: «با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، دغدغه‌ی خانواده برای تهیه‌ی لوازم تحریر دانش‌آموزان نیز شروع می‌شود، و گروه‌های مختلفی برای رفع این دغدغه وارد میدان می‌شوند. طرح کنونی از طرف بنیاد نوبهار در ادامه‌ی طرح‌های قبلی این بنیاد و با عنوان مذهبیِ «نذر» برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی کمک‌های فرهنگی انجام شده است، و امیدواریم مثل همیشه، مردم نیک‌اندیش گراش به این پویش فرهنگی بپیوندند.»

پیش از این نیز بنیاد فرهنگی نوبهار طرح‌هایی همچون «نذر فرهنگی؛ سینما و تئاتر برای همه» (خبر در هفت‌برکه)، «برات کتاب» (خبر در هفت‌برکه) و «برات سلامت: اهدای ماسک» (خبر در هفت‌برکه) را در شهرستان گراش کلید زده و ادامه می‌دهد. نوبهار درباره‌ی اهداف این بنیاد می‌گوید: «ترویج کتابخوانی از اهداف این بنیاد بوده است که با طرح نذر کتاب انجام می‌شد. اما با توجه به نیازهای جامعه، به تدریج اهداف دیگری نیز در نظر گرفته شد، مانند همکاری با مجمع خیرین برای توزیع ماسک در ایام شیوع کرونا، و حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد با اهدای نوشت‌افزار.» در عین حال، این بنیاد حامی برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی همچون «ویکیپدیا برای همگان» و مسابقه‌ی کتابخوانی نوروز نیز بوده است.

 

خروج از نسخه موبایل