نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

باقرزاده: بودجه شهرداری برای گلزار شهدا ۵ برابر شده است

هفت‌برکه – گریشنا: بهسازی گلزارهای شهدای گراش به بیش از دو و نیم میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. که شهرداری بخشی از این بودجه را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز، یکشنبه ۲۵ خردادماه، کارگروه ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدای شهر گراش به ریاست قاسم فرسوده معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، شهردار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و اعضای هیات امنای گلزارهای شهدا و معتمدین در فرمانداری برگزار شد.

قاسم فرسوده معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرماندار گراش بر ضرورت ساماندهی و نگهداری گلزارهای شهدا در شهرستان گراش تاکید کرد و اظهار داشت: گلزارهای شهدا برای نسل امروز و آینده، الگوی درست زندگی است و فرهنگ ایثار و شهادت را بین آنها زنده می‌کند

قاسم فرسوده از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر برای تکمیل پروژه بهسازی گلزار شهدا بالغ یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: گلزارهای شهدا در بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی ساماندهی شده است.

فرسوده با بیان اینکه یادواره‌های شهدا فرصتی برای بازخوانی سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اضافه کرد: گرامیداشت یاد و نام شهدا، تبیین فرهنگ ایثار،از خودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان و عشق به خاک میهن است.

اکبر باقرزاده رئیس شورای اسلامی شهر گراش با تاکید بر اینکه بهسازی گلزار شهدا باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های مالی امسال بودجه اختصاصی شهرداری برای بهسازی گلزار شهدا افزایش ۵ برابری داشته است.

وی با اشاره به شان و جایگاه شهدا و خانواده‌های شهیدان گفت: در شهر گراش دو پروژه ساماندهی گلزار شهدای وجود دارد که نیاز است با تلاش دستگاه‌های متولی به یک جمع بندی جامعی برسیم.

ابراهیم خداشناس شهردار گراش از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی گلزارهای شهدای این شهر در سال جاری خبر داد و افزود: با مساعدت و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه بهسازی گلزار‌های شهدا اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون بالغ بر ۷۸۰ میلیون تومان اعتبارات شهرداری به بهسازی گلزارهای شهدا اختصاص پیدا کرده است.

سرگرد دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش با بیان این که سازماندهی گلزار شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: ساماندهی گلزارها و یادمان‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایفی است که مسئولین باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آشنایی نسل جوان با اهداف شهدا زمینه ساز شکست توطئه‌های دشمن می‌شود، تصریح کرد: عزت، پایداری و اقتدار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ثمره خون شهدا و مجاهدت جانبازان و ایثارگران است که باید به نسل جوان انتقال داده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش با تاکید بر اینکه امریکا رو به افول است، افزود: دنیا به سمت عدالت خواهی پیش می‌رود و همه شاهد انزوا و فروپاشی ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی هستیم.

نوروز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش در ابتدای این جلسه گزارشی از نحوه ساماندهی گلزارهای شهدای گراش ارائه و بر ضرورت بهره برداری از این پروژه و اختصاص اعتبارات مورد نیاز تاکید کرد.

وی گفت: شهرستان گراش ۱۲۸ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان ۲۴۰ جانباز، ۷ آزاده و بیش از ۱۰۰۰ رزمنده و ایثارگر تقدیم نظام کرده است

طرح بهسازی گلزارهای شهدای گراش هم اکنون توسط هیات امنا ساماندهی قبور مطهر شهدا در حال اجراست. در این جلسه بعد از بحث و تبادل‌نظر، تصمیم‌های لازم در خصوص تعویض سنگ مزار شهدا و ساماندهی گلزارهای شهدا اتخاذ شد.

خروج از نسخه موبایل