نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شب عید شد؛ چه خبر از «خونه کدیم ۵»؟

13980112 Khona Kadim 4 14

هفت‌برکه: حسین ناصری، دبیر انجمن ایکوموس، خیلی صادقانه و امیدوارانه، از پیگیری‌ها برای برگزاری طرح خونه کدیم ۵ در خانه یحیایی نوشته است.

 

حسین ناصری: امروز پنج‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ است و همه توی شهر به دنبال خرید آخر سال و خریدهای شب عیدشان هستند. اما بچه‌های ایکوموس این یک ماه آخر سال را به صورت شبانه‌روزی درگیر آماده‌سازی و پیگیری‌های رویداد خونه کدیم ۵ بودند. امسال خونه کدیم از سوم فروردین به مدت ده روز در خانه تاریخی یحیایی واقع در قسمت شمالی هفت‌برکه برگزار می‌شود و همه بچه‌های ایکوموس امیدواریم که نتیجه کارهایمان و وقت گذاشتن‌هایمان را با استقبال مردم و رضایت‌بخش بودن برنامه‌ها ببینیم.

الان من روی راه‌پله‌ی خانه یحیایی نشسته‌ام و می‌خواهم تمام رفتارهایی که به چشم می‌بینم را برایتان وصف کنم:

غلامرضا در حال صحبت کردن با گوشی است و با گروه فرهنگی هنری بندر کنگ صحبت می‌کند تا روز هفتم را به برنامه بندر کنگ اختصاص بدهیم. امیدوارم که به نتیجه خوبی برسد.

کمیل هم به عنوان مسئول آماده‌سازی و امور مالی خانه، از صبح تا حالا دارد با برق‌کش و لوله‌کش و مهمتر از همه، حامیان مالی بحث می‌کند و الان هم دارد تعداد بچه‌ها را می‌شمارد تا برایمان قهوه سفارش بدهد. البته او تمام کارهایش را با مشورت با علی‌اصغر انجام می‌دهد.

نازنین و امین همراه با صادق و عارفه و زهره در حال آماده سازی بخش B خونه هستن و مطمئنم سورپرایزمان کنند، چون که این چند روز آخر سال، بهمان اجازه ندادند وارد آن بخش از خونه بشویم!

حامد هم با سعید و محسن راجع به طراحی پوستر برنامه‌های هر شب بحث می‌کند و با یکی از اعضای شورا که قرار است حامی مالی‌مان باشد کلنجار می‌رود. امّا محسن پیروز بحث می‌شود و علی و مرصاد را وارد کار می‌کند که بخش تبلیغات و بنر با این تیم باشد!

محمد، دم‌سوئیچ غلامرضا، هم کنارش ایستاده و باهاش همفکری می‌کند و در گوشی یک چیزهایی به همدیگر می‌گویند.

جواد رادمرد هم با چراغ‌های LED توی حوض ور می‌رود که ببیند ضد آب هستند یا نه! که به نظرم در نهایت لامپ‌ها را بسوزاند!

جواد آب‌افکن هم دارد اتاق خاطره‌ها را وارسی می‌کند و پروژکتور را آماده می‌کند تا سینماگری خودش را به نمایش بگذارد!

محسن، علی، سیاوش و محمدرضا که چهار عضو جدانشدنی‌اند، دارند برای ساخت کلیپ‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و با همدیگر پچ‌پچ می‌کنند.

احمدرضا هم با سیستم صوتی ور می‌رود که در شب‌های اجرا مشکلی نداشته باشیم.

مریم هم که مسئول بخش آماده‌سازی گل و گیاه است، دارد گلدان‌ها را می‌شمارد و فاکتورها را برای کمیل توضیح می‌دهد که او هم طبق معمول زیر بار نمی‌رود و چک‌و‌چانه می‌زند!

مسعود و محمد هم این روزها خیلی هوایمان را داشته‌اند و گزارش‌های لحظه‌به‌لحظه را توی سایت و کانال خبری منتشر می‌کنند. از مسعود بگویم برایتان که قوت قلبمان بوده، چرا که برای هر مشکلی پیشش می‌رفتیم با گفتن عبارت «مشکلی نیست!» همه‌ی کارها را به دست تقدیر می‌سپرد!

کوچکترین عضو انجمن ایکوموس یعنی حافظ پسر محمد، همچون شکارچی که منتظر شکارش است، لب حوض نشسته و دارد هر کدام از ماهی‌ها را که قشنگتر است به مالکیت خودش در می‌آورد که یعنی در آخر این رویداد، مثل هر سال، همه‌ی ماهی‌ها متعلق به خودش است!

مجید هم که از اولین روزهای آماده‌سازی کنارمان بوده، ابهمان قول داده که امسال هم مثل همیشه عکس‌های خاطره‌انگیز زیادی از خونه کدیم بگیرد.

محمد عالمی هم الان به جای من که اینجا نشسته‌ام دارد ورودی خانه را با کارواش می‌شوید

حاج عبدالرضا هم به عنوان مسئول بخش پذیرایی و حامی مالی، با غلامرضا گپ می‌زند و خیلی ریز می‌خندند!

آقای زندوی و رضا هم کارهایمان را دنبال می‌کنند و پیشنهادات خودشان را ارائه می‌دهند.

حاج عبدالرضا هم به عنوان مسئول بخش پذیرایی و حامی مالی، با غلامرضا گپ می‌زند و خیلی ریز می‌خندند!

ریحانه هم برای آتلیه عکاسی‌اش دارد کارهای آماده‌سازی اتاق را انجام می‌دهد!

الآن هم حاج عزیز وارد خانه شد و این خبر را داد که قرار است پذیرایی هر ١٠ روز بچه‌های تیم اجرایی را به عهده می‌گیرد. فقط خدا کند استانبولی نیاورد!

این می‌توانست پیام آخر سال بچه‌های انجمن ایکوموس باشد. اما با اینکه اوایل اسفندماه در جلسه‌ی هیأت مدیره تقسیم و شرح وظایف هر یک از اعضا انجام شد و صحبت‌های اولیه را نیز با خانواده یحیایی انجام دادیم و رضایتشان را گرفتیم، و با این که همه بچه‌های تیم اجرایی منتظر بهتر شدن وضعیت کرونا بودند… خب، کرونا دعوت نشده آمد و یک تنه تمامِ برنامه‌هایمان را نقش بر آب که نه، با خاک یکسان کرد!

کرونا آمد و همه‌ی این تصورات و خیالات را بر هم زد. امّا دلیلی برای ما شد که سال آینده قوی‌تر و پرانرژی‌تر از همیشه این رویداد فرهنگی را به بهترین شکل ممکن و بالاترین کیفیت در شهرمان برگزار کنیم. به امید سال آینده.

 

خبرهای مربوط به خونه کدیم را در این صفحه مرور کنید.

خروج از نسخه موبایل