نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ظهورِ طلایه‌داران طلایی آینده‌ی شهر

هفت‌برکه – ابراهیم مهرابی: مدت‌ها بود گراش از نبود و ضعف مدیریتِ منسجم برای یک پدیده‌ی فراگیر اجتماعی رنج می‌بُرد. جلسات مکرر اداری نیز، چنان بی‌خاصیت و کسل‌کننده شده بود که هیچ رغبتی در انسان ایجاد نمی‌کرد و خروجی درخوری را نداشت. گویا همه عناصر تکراری و اضافی شده بودند! گعده مسن‌ترها نیز، جز نواختن لالایی مهربانانه، خروجی قابل توجهی را نداشت و با سلام و صلوات به یک تصمیم‌گیری ساده می‌رسیدند!

مدت‌ها بود که شهر، تشنه یک تیم مدیریتی جوان، کاربلد، خوش‌فکر و به‌روز بود. خوشبختانه عَشَرَهِ مَبَصِّرِه (گروه ده‌نفره) و جمعیت جوانان، با ترکیبی از سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی، این خلا را پر کردند و با برگزاری جلسات متعدد و صرف وقت و سرمایه شخصی خود، در دو بزنگاه حساس (انتخابات شورای پنجم و اینک مجلس یازدهم)، به کمک مردم خوب شهر آمدند.

حقیر از نزدیک شاهد تلاش نفسگیر، هوشمندانه و راهگشای آنان بودم و بدون اغراق، اقرار می‌کنم که در مدت ۴۴ سال حضور در حوادث قبل و بعد از انقلاب در جاهای مختلف ایران، چنین شیوه دقیق، اخلاق‌مدار و اندیشمندانه‌ای را ندیده بودم. بی‌شک، جای تبریک و تحسین را دارد و ما مردم باید به خود ببالیم که در کنار ناکارآمدی سازمان‌های خسته و ادارات دولتی مبتلی به روزمرّگی و… از چنین نیروهای خلاق و باپشتکاری برخورداریم.* اینها ذخیره قابل اعتماد آینده شهر و منطقه هستند، اگر بدخواهان بگذارند!

مدیریتِ فرایندِ اجماع، یکی از زیباترین نوع مدیریتی بود که علاوه بر نتیجه‌بخش بودن، یک الگوی موفق و ابتکاری را برای عرصه‌های مختلف ارائه داد. این ابتکار از جانب جوانانی بود که نوعا مورد بی‌مهری واقع شده بودند! آنان در واقع با این ابتکار، نقص و ناتوانی  بدخواهان را برملا و توان خود را به رخ مدیران تکراری و خسته کشیدند.

کسانی که کار مدیریتی کرده‌اند می‌دانند که آنان، تمام جوانب احتمالی را سنجیده بودند و برای هر پیش‌آمد جدیدی، راهکار و پاسخ مناسب را داشتند و تمام احتمالات را پیش‌بینی کرده بودند. کل جریان اجماع را از صفر تا صد، بدون دخالت رای و نظر خود پیش بردند؛ گرچه مسلما هر یک از اعضا در اندیشه شخصی به یکی از نامزدها متمایل بودند اما اخلاقا دخالتی ندادند. این رویه البته بسیار نادر و مبارک است. دیدن آن همه دقت (حتی ترتیب نشستن نامزدها براساس حروف الف‌با و تنازل آراء) برای ما زیبا و بهجت‌آفرین بود.

برای پاس‌داشت و تقویتِ این جلوه‌ی شکوهمند، جا دارد دیگر نامزدهای محترم براساس رای، امضا و قسم خود، به نتیجه کار آنان، گردن نهاده و برای عزت شهر، شهرستان و منطقه، توان و آراء خود را یک‌کاسه کنند و به کمک نامزد منتخبِ کارگروهِ اجماع بشتابند. بنده معتقدم هر سه نامزد محترم شهر ما، از درک و آگاهی مناسب برخوردار هستند و متواضعانه، به دلسوزی گروه و خواست عمومی مردم، جواب مثبت می‌دهند. قطعا تواضع و تمکین آنان به محبوبیتشان می‌افزاید و باعث ایجاد شور و شرکت بیشتر مردم می‌شود.

به جوانانمان اعتماد کنیم تا در منطقه و کشور، خوشتر بدرخشند. طلایه‌داران، طلایی‌تر می‌شوند.

ابراهیم مهرابی

۲۶ بهمن ۹۸

__

* : منظور حقیر نوع مدیریت، دلسوزی و ابتکار این گروه نسبت به نوع مدیریت مدیران فعلی است وگرنه همه می‌دانیم که افراد مسئول و دخیل در انتخابات، وظایف و مَنهیّاتِ خاص خود را دارند.

خروج از نسخه موبایل