نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

برخورد جدی یگان حفاظت: ۲۰ هکتار زمین رفع تصرف شد

هفت برکه (گریشنا): حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده تنگ حسین رفع تصرف شد.

 محمد صادق یادگار، مدیریت املاک و حقوقی در خصوص رفع تصرف اراضی ملی در شهر گراش گفت: «دو زمین به مساحت ۱۹۷ هزار متر مربع و ۲۱۶۴ متر مربع به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در محدوده شهر گراش با حکم مراجع قضایی از متصرفان باز پس‌گیری شد و تمامی اقداماتی که در این زمین‌ها صورت گرفته بود تخریب و زمین‌ها به حالت اولیه خود بازگشت.»

تنگ حسین در شمال شرقی حریم شهر گراش قرار دارد و مسیر دسترسی آن از طریق جاده کنار ایستگاه برق و بعد از باغ بهاران است. دو ساختمان واقع در این زمین‌ها تخریب شده و بخشی از زمین به صورت نخلستان باقی مانده است. 

یادگار که در محل این زمین‌ها واقع در تنگ حسین گراش حضور داشت در گفتگو با گریشنا گفت: « بر اساس جرائم مشهود و آرای قضایی  ۱۰۱ قطعه به مساحت ۶۹۱ هزار متربع و ارزش ۶۸ میلیارد تومان طی سال ۹۵ تا ۹۷ و در شش ماهه اول امسال ۲۲ قطعه به مساحت ۲۱۳ هزار متر مربع به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در کل حوزه استحفاظی شامل پنج شهرستان لارستان، خنج، گراش، لامرد و مهر و ۱۳ شهر رفع تصرف شده است.»

حفاظت از اراضی واقع در حریم و محدوده شهر که مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن است بر عهده یگان حفاظت راه و شهرسازی است و حفاظت از زمین‌های خارج از حریم شهر بر عهده اداره منابع طبیعی است. بر اساس گزارش عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان در چهار سال گذشته از مجموع ۱۲۱ قطعه زمین بازپس گرفته شده در پنج شهرستان، ۲۳ قطعه زمین به مساحت بیش  از ۴۳۰ هزار متر مربع مربوط به شهر گراش است.  ۴۶ قطعه زمین دیگر نیز شناسایی شده است و در مرحله اقدام قضایی قرار دارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: «در راستای انجام منویات مقام معظم رهبری در مورد زمین‌خواری و کوه‌خواری و برای حفظ حقوق بیت‌المال یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان با همکاری روسای محترم دادگستری و دادستان‌های اقدام به رفع تصرف از اراضی ملی می‌کند.  نیروهای یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی و حفاظت از اراضی ملی هستند. همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی دولتی چه در سطح شهر و چه در روستا‌ها با شماره تلفن یگان حفاظت این اداره کل  07152241160 داخلی ۲۲۵۰ تماس بگیرند.»

خروج از نسخه موبایل