نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پرش بلند پورشمسی به سمت مدال‌های کشوری

porshamsi3

هفت‌برکه – گریشنا: مجتبی پورشمسی، سوارکار گراشی، در مسابقات قهرمانی کشور در استان همدان موفق به دریافت چند مدال رنگارنگ شد.

به گزارش هفت‌برکه، سومین دوره مسابقات پرش با اسب تور قهرمانی ایران ۲۵ تا ۲۹ شهریورماه در استان همدان برگزار شد. مجتبی پورشمسی در این مسابقات حائز سه مقام شد. او در روز اول مسابقه و در تور کوچک (جام اشکان) با اسب آبسند به مالکیت مرتضی کمالی، با پیروزی بر رقبای خود به مقام دوم رسید. در روز دوم مسابقه، در تور متوسط (جام سبحان بتن) او با اسب کویین اسکای به مالکیت حسین صفایی مقام سوم را به دست آورد. در روز پایانی و در تور بزرگ (جام آترا) نیز پورشمسی با اسب بویتا به مالکیت فاضل فتحی نایب قهرمان شد.

همچنین در این مسابقات، مرتضی پورشمسی در رده جوانان در چهار راند و با ۱۲ خطا، مقام هفتم کشور را به دست آورد.

سلمان مهرابی، رییس هیات سوارکاری گراش، با اشاره به این که اکثر قهرمانان سوارکاری استان فارس، گراشی هستند، اظهار داشت: «رشته سوارکاری در کشور آن‌گونه که باید و شاید به جایگاه واقعی خود نرسیده و علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، متاسفانه در سطوح ملی و بین‌المللی نیاز به تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی و حمایت‌های افزون‌تری است.»

مهرابی ضمن قدردانی از حمایت هیات سوارکاری استان فارس، گفت: «تلاش‌های مستمر قهرمان ارزنده سوارکاری، آقای مجتبی پورشمسی، بی‌نظیر است. علاوه بر هزینه‌های گزاف نگهداری و آموزش اسب‌های ورزشی، شرکت در مسابقات هم نیاز به پشتوانه قوی مالی دارد که در این خصوص نیز بار اصلی بر دوش سوارکار و مالک اسب است.»
رئیس هیات سوارکاری اظهار امیدواری کرد که با سازوکارهای پیش‌بینی شده، بتوان از بار مشکلات قهرمانان کاست و علاقه‌مندان را نیز به ورود به این عرصه ترغیب نمود.

porshamsi3

 

خروج از نسخه موبایل