نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اتاق مادر و کودک در پارک شهر ساخته می‌شود

13980508 Salamat2

هفت‌برکه – گریشنا: ساخت اتاق مادر و کودک در مکان‌های عمومی به ویژه در پارک شهر برای ترویج فرهنگ شیردهی و تغذیه با شیر مادر از مهمترین مصوبات جلسه سلامت و امنیت غذایی بود.

جلسه سلامت و امنیت غذایی صبح سه‌شنبه ۸ مرداد به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش و با حضور دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی، رئیس بیمارستان و اعضای کارگروه، در آستانه روز جهانی تغذیه با شیر مادر، در فرمانداری تشکیل شد

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه نقش تغذیه سالم و الگوی صحیح در سلامت جسم و روان فرد و رشد و بالندگی جامعه مهم است، گفت: امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

اصغر فرودی بر ضرورت ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر تاکید کرد و افزود: برای برنامه‌ریزی کارشناسی و ریشه‌یابی آسیب‌ها در این زمینه نیازمند اطلاعات و آمار دقیق‌تری هستیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است بر تلاش جدی همه دستگاه‌های نظارتی در امر سلامت تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های نظارتی باید نظارت‌های کاربردی داشته و با دقت مسائل و مشکلات را پیگیری و با متخلفین برخورد صورت گیرد

دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش در این جلسه با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر، زیربنای زندگی سالم است، گفت: نام‌گذاری دهم مردادماه به‌ عنوان روز جهانی شیر مادر، نشان از اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر دارد و هدف از این اقدام تشویق مادران به انجام این مهم است.

در این جلسه عملکرد و برنامه‌های اجرایی در روز جهانی تغذیه با شیر مادر مطرح شد. از دیگر موضوعات این جلسه بررسی دو موضوع مشکلات حضور اتباع غیر مجاز خارجی در شهرستان و چگونگی ترویج ازدواج آسان بود.

13980508 Salamat2

 

خروج از نسخه موبایل