نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تیراندازی در باغ ملی، خودزنی در میلاد

هفت‌برکه – گریشنا: مرد جوان بعد از تیراندازی در خیابان، نزدیک باغ ملی، به فروشگاه میلاد رفت و با اسلحه کمری به سر خود شلیک کرد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز چهارشنبه دوم مرداد ۱۳۹۸ حدود ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح، مسعود ن. در فروشگاه میلاد با شلیک به سر خود اقدام به خودکشی کرد. حاج مراد جعفریان، مالک فروشگاه میلاد، گفت: «من در حال پر کردن زیره بودم که مسعود وارد مغازه شد. از مشتری‌های همیشگی ما است و یک تفنگ هم داشت. فکر کردم دارد شوخی می‌کند و گفتم از مغازه برود بیرون. چند بار ماشه را چکاند و اسلحه شلیک نکرد. بعد تفنگ را روی سر خودش گرفت. پسرم جعفر پرید که جلو او را بگیرد اما موفق نشد.»

وقتی خبرنگار گریشنا به محل می‌رسد، خون دلمه شده کف فروشگاه میلاد را پوشانده است. مردم تجمع کرده‌اند و پلیس منتظر حضور دادستان است. با تماس با اورژانس مسعود ن. به بیمارستان منتقل شده است و طبق گفته اورژانس در زمان انتقال دارای سطح هوشیاری پایین ولی دارای علائم حیاتی بوده است.

شاهدان عینی می‌گویند پلیس در تعقیب حمل‌کننده اسلحه بوده است و چند لحظه بعد از شلیک وارد فروشگاه می‌شود. پیش از حضور در فروشگاه میلاد، این فرد در محدوده باغ ملی نیز اقدام به تیراندازی کرده بود.

فیلم دوربین مداربسته پرده‌سرای مرکزی نشان می‌دهد حدود ساعت ۹ صبح یک خودرو در وسط خیابان توقف می‌کند. مسعود ن. از خودرو پیاده می‌شود چند گلوله‌ی هوایی شلیک می‌کند. بعد دوباره سوار ماشین می‌شود و با عبور از کانالیزور وسط خیابان دور می‌زند و حرکت می‌کند. یکی از کسبه محل می‌گوید: «ما فکر نمی‌کردیم اسلحه واقعی باشد چون صدای زیادی هم نداشت. با پلیس تماس گرفتیم و اتفاقا پلیس هم سریع آمد.»

مسعود ن. حدود ۴۵ساله و دارای یک پسر و یک دختر است. تا ساعت ۱۰:۳۰ همچنان عملیات پزشکی ادامه دارد و مصدوم در اتاق عمل است.

تکمیل خبر: برادرم قرص‌هایش را درست مصرف نمی‌کرد

حمید برادر مسعود در گفتگو با خبرنگار گریشنا زمینه روانی را در وقوع این حادثه موثر می‌داند: «ایشان سابقه بستری شدن داشتند و آخرین مراجعه‌شان یک هفته قبل به بیمارستان پرتو شیراز بوده است. قرص‌هایش را سه روز پیش از داروخانه گراش گرفته بود. خانم‌اش اصرار به استفاده از دارو داشته ولی خودش سهل‌انگاری می‌کرد و گاهی حتی قرص‌هایش را قایم می‌کرد. هر وقت قرص‌ها را مصرف نمی‌کرد حالش بدتر می‌شد.»

تا ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه روز بعد از حادثه مصدوم همچنان دارای علائم حیاتی است اما هوشیاری او در سطح پایین و روی ۳ قرار دارد.

این خبر در صورت دریافت اطلاعات جدید تکمیل می‌شود. 

تکمیل خبر: درگذشت مسعود نجاتی و آخرین دست‌نوشته او

مسعود نجاتی صبح جمعه، چهارم مردادماه، در بیمارستان گراش درگذشت. مراسم خاکسپاری او امروز یکشنبه، ۶ مردادماه ۱۳۹۸، ساعت ۵:۳۰ عصر از فلکه شهید بهشتی به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود. مجلس ختم او نیز در مسجد مهدیه و منزل حاج احمد نجاتی برگزار خواهد شد.

حمید نجاتی، برادر مرحوم، آخرین دست‌نوشته‌ی مسعود را برای انتشار در اختیار گریشنا قرار داده است. این دستنوشته بدون تغییر در گریشنا منتشر می‌شود:

 

به نام الله – اراده مطلق عالم هستی،

بسم رب الشهدا و الصدیقین

و سلام: خدمت خانواده معظم شهدا – جانبازان عزیز دوران دفاع مقدس که تا این لحظه بیش از سی سال سختی و تحمل درد می‌کشند هیچ قشری مثل خانواده عزیز جانبازان با درد و سختی دست و پنجه نرم نمی‌کنند؟

اینجانب رزمنده دوران دفاع مقدس ۸ساله با جان و دل خود را وقف جانبازان عزیز می‌کنم چرا که اگر جانبازان عزیز نبودند خیلی زودتر از این مملکت به دست نامحرمان و وطن‌فروشان می‌افتاد – فقط مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز و سپاه پاسداران و بسیج سه رکن اساسی مدافع مملکت و سلام!! جانم فدای رهبر عزیز و جانبازان که بعد از سی سال خس خس می‌کنند.

در تعجب از افراد خودفروخته و غرب‌زده و وطن‌فروش که اسالت خود را گم کرده است و به جای شاه و فرح در کاخ با لباس روحانی به خوش‌گذرانی پرداخته‌اند و فرزندان آنان در خارج از کشور به عیاشی و خوش‌گذرانی مشغول هستند.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

فقط مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای

 

 

خروج از نسخه موبایل