هفتبرکه – گریشنا: اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در یک دیدار چهرهبهچهره با مردم، مشکلات آنها را شنید و برای بررسی و حل آنها دستوراتی صادر کرد.
به گزارش حجت عابدی، مسئول دفتر فرماندار، چهاردهمین دیدار چهره به چهره فرماندار گراش با مردم در سال ۹۸، امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه در دفتر فرمانداری برگزار شد. ۲۱ نفر از شهروندان گراشی در این دیدار به بیان مشکلات خود در موضوعهای مختلف پرداختند و فرماندار دستورات لازم را به مدیر مربوطه صادر کرد.
بررسی مشکلات قصابان با اجرای طرح پیشسرد در کشتارگاه، پیگیری مشکلات صدور پروانه ساختمانی برای زمینهای واقع در خارج از محدوده خدماتی شهر، پیگیری رفع مشکلات ملکی شهروندان با شهرداری گراش از جمله در محدوده محمدآباد، بررسی مشکلات و ارائه طرحهای سرمایه گذاری به متقاضیان، بررسی آخرین وضعیت پروژه گراشلند و پیگیری مشکلات این طرح، بررسی مشکلات نمایندگی ایران خودرو در گراش، حضور طلاب بومی روستای خلیلی و گفتوگو در مورد زلزلههای متوالی این روستا و دیگر مشکلات این منطقه، پیگیری تسریع در راهاندازی مرکز معاینه فنی خودرو، ارائه تسهیلات بانکی، بررسی اختلافات نظام مهندسی ساختمان و شهرداری گراش در مورد عوارض پروانه ساختمان، از مهمترین مواردی بود که در این دیدارهای مردمی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرماندار گراش با بیان این که ملاقاتهای مردمی فرصتی برای تزریق امید و انگیزه در جامعه و ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی است، اظهار داشت: «در ملاقاتهای مردمی پروسهی حل مشکلات سرعت گرفته است و تلاش میشود عملکرد دستگاههای اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرد.» اصغر فرودی با اشاره به این که بوروکراسی اداری و محدودیتهای قانونی نباید مانع خدمت به مردم شود، تصریح کرد: «شنیدن مشکلات و درد دلهای مردم از طریق ملاقات عمومی سبب ایجاد روحیه امید و سرزندگی در جامعه میشود و روند خدمتگزاری مسئولان را نیز تسهیل میکند.»
وی با تاکید بر این که بخش عمدهای از مشکلات مردم در دستگاههای اجرایی حل میشود و پاسخ سوالات خود را دریافت میکنند، گفت: «برخی موارد به دلیل وجود قوانین و مقرراتی که با یکدیگر هم پوشانی و یا مغایرت دارند، امکان رفع مشکلات در دستگاههای اجرایی نیست و نیاز به ارجاع به مقامات بالاتر دارد که آن هم با هماهنگی با مقامات استانی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.»
فرماندار گراش با بیان این که فلسفه دیدارهای مردمی مسئولان، آگاهی از مشکلات مردم است،اضافه کرد: «سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است که همه مردم میتوانند پیشنهادها، انتقادها، شکایتها و درخواستهای خود از دستگاههای دولتی را با آن مطرح کنند.»
اصغر فرودی گفت:«حل مشکلات مردم و تسریع در روند امور اداری، مهمترین معیار برای سنجش عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی است.»
دیدارهای چهره به چهره فرماندار با مردم هر هفته دوشنبهها از ساعت ۸ الی ۱۲ در دفتر فرمانداری برگزار میشود. همچنین دیدار مردمی فرماندار در بخشهای مرکزی و ارد برگزار شده است.