نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

در رقابتی نزدیک، جعفرپور دوباره رییس کمیسیون فرهنگی شد

هفت‌برکه – گریشنا: جمشید جعفرپور در آخرین سال فعالیت مجلس دهم در رقابت با علی مطهری، یک بار دیگر به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رسید. 

به گزارش هفت‌برکه، دکتر جمشید جعفرپور، نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ برای دومین بار به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس رسید. جعفرپور در سال دوم مجلس نیز ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت. 

کمیسیون‌ فرهنگی به نسبت کمیسیون‌های دیگر مجلس کمتر چالش‌برانگیز است. اما در مجلس دهم، حضور هشت عضو فراکسیون امید و هشت عضو فراکسیون ولایی در کنار یکدیگر باعث شده است که هر سال رقابت نزدیکی برای انتخاب هیات رییسه‌ی این کمیسیون وجود داشته باشد و اعضای هیات رییسه بین دو فراکسیون اصلی دست به دست شود.

ایسنا در خبری در مورد انتخابات هیات رییسه کمیسیون فرهنگی، رای غلامرضا کاتب را در انتخاب هیات رییسه موثر دانسته است. طیبه سیاووشی به ایسنا گفته است: در جریان انتخابات هیات رییسه کمیسیون فرهنگی آقایان مطهری و جعفرپور برای ریاست کمیسیون کاندیدا شدند و رقابت کردند که در نتیجه آقای جعفرپور با ۹ رای در مقابل ۸ رای آقای مطهری رییس کمیسیون فرهنگی شد.

سیاوشی در پایان با بیان اینکه غلامرضا کاتب بابت رایی که از اعضای فراکسیون امید گرفت به عنوان رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه انتخاب شد، یادآور شد: در واقع دیروز آقای مطهری به فرد مستقلی باخت که قول داده بود به او رای بدهد، اما به قولش وفادار نماند.

غلامرضا کاتب نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: من هیچ توافقی در این باره نه با فراکسیون امید نه با فراکسیون ولایی داشتم، و بر اساس اعتقاد خودم رای دادم. کاتب همچنین گفت که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به جمشید جعفرپور رای داده است.

به این ترتیب مطهری بعد از این که کرسی نایب رییسی مجلس را از دست داده بود، رقابت برای صندلی ریاست کمیسیون فرهنگی را نیز به جعفرپور واگذار کرد.

خروج از نسخه موبایل