نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

چهارشنبه، نماز عید فطر در دو حسینیه گراش

هفت برکه (گریشنا): نماز روز عید فطر، طبق روال هر سال، در دو مکان حسینیه‌ی اعظم و  حسینیه‌ی چهارده معصوم (ع) برگزار می‌شود. 

به گزارش هفت برکه با شروع ماه رمضان با تاخیر یک روزه، به احتمال زیاد روز چهارشنبه ۱۵ خردادماه ۱۳۹۸ آغاز ماه شوال و روز عید فطر خواهد بود. آیت الله سید جواد معصومی در گفتگو با گریشنا با اعلام برگزاری نماز عید سعید فطر در حسینیه‌ی چهارده معصوم(ع) گفت:«نماز روز عید در حسینیه‌ی چهارده معصوم (ع) را ساعت ۶:۳۰ دقیقه، بنده اقامه می‌کنم.»

در سال گذشته نماز عید فطر مدرسه علمیه به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی برگزار می‌شد و امسال فرزند او آقا جواد نماز عید فطر را اقامه می‌کند. او پیرامون دلیل قبول نکردن پیشنهاد تجمیع و اقامه نماز عید فطر در یک مکان، گفت:«اول این که برگزاری نماز عید در چند مکان از نظر اسلام مجوز دارد و مانعی برای آن وجود ندارد. و موضوع بعد این که از اول انقلاب نماز روز عید در گراش در این دو مکان اقامه می‌شد و به شکل رسمی هرساله درآمده است و به نظر نمی‌رسد به وحدت مردم ضربه بزند و باعث اختلاف شود.»

سید جواد معصومی یکی از مسائل را کمبود فضا برای نماز اعلام کرد و گفت :«بحث بعد این است که این خواست مردم است که در هر دو مکان برگزار شود. و بهتر است که محل اقامه نماز تنوع داشته باشند تا مردم هر سال در هر مکانی که علاقه دارند نماز عید را بخوانند. و موضوع آخر این است اگر در یک مکان برگزار شود ما مشکل جا خواهیم داشت و برای همه‌ی نمازگزاران جا نیست. ولی با اقامه نماز در دو مکان این مشکل هم حل می‌شود.»

سید عباس جهانبانی، رئیس ستاد نماز جمعه در مورد برگزاری نماز عید فطر در حسینیه اعظم گفت: «نماز عید فطر در حسینیه‌ی اعظم را حجت‌السلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه‌ی شهر اقامه می‌کند. ساعت برگزاری نیز ما در اطلاعیه ساعت ۷ اعلام کردیم اما اگر جمعیت زودتر آمدند امکان دارد نماز ساعت ۶:۳۰ دقیقه نیز شروع شود.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل