نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دستگاه ۳۳ میلیاردی برای درمان سرطان به گراش رسید

هفت‌برکه – گریشنا: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پرتودرمانی سرطان بعد از ترخیض از گمرک به  بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش رسید. خیرین گراش این دستگاه را با هزینه دو میلیون و صد هزار یورو  خریداری کرده‌اند و با قیمت روز ارزش آن حدود ۳۳ میلیارد تومان است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، دستگاه رادیوتراپی، روز سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به گراش وارد و در بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان تخلیه شد.

دکتر احمد عبدالهی فوق تخصص جراحی سرطان و رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در این باره گفت: « این دستگاه از جدیدترین دستگاههای رادیوتراپی است که در درمان سرطان و بیماری‌های دیگر کارایی بالایی دارد که مرحله بالاتر و تکمیل کننده درمانهای موجود از جمله شیمی درمانی و جراحی است. نصب این دستگاه در گراش، تحولی بسیار بزرگ در منطقه جنوب کشور خواهد بود مردم منطقه قبلا برای پرتو درمانی می‌بایست به مرکز استان مراجعه کنند و ماهها در نوبت باشند.»

فوق تخصص جراحی سرطان در ادمه با بیان اینکه این دستگاه به همت خیرین خریداری شده افزود: « خیرین شهرستان بخصوص بزرگ پرچمدار خیرین مرحوم حاج شیخ احمد انصاری و دیگر خیرین عزیز همیشه به دنبال خرید بهترین و پیشرفته ترین دستگاههای درمانی برای شهرستان بوده اند که فقط با هدف رضای خدا و باز کردن گره ای از مشکلات مردم کارهای خیر انجام داده‌اند که جا دارد مراتب تقدیر و تحسین و تمجید خودم را از این عزیزان همیشه همراه اعلام کنم.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد: «ساختمان رادیوتراپی در کنار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مولی الموحدین در حال ساخت است. این ساختمان دارای مشخصات ویژه ای است و بزودی به اتمام خواهد رسید.»

دکتر سید جواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش درباره قیمت این دستگاه گفت: « این دستگاه ساخت کشور آمریکا ست و به قیمت دو میلیون و صد هزار یورو از «شرکت واران پرتو درمان» از معتبرترین شرکت های ایرانی در تامین دستگاههای پیشرفته درمانی خریداری شده است.»

خروج از نسخه موبایل