نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اختلاف در مثلث تاکسی‌رانی، شورا و فرمانداری

هفت‌برکه – گریشنا: کمیته انطباق فرمانداری گراش نرخ ۳۵۰۰ تومان را برای تاکسی‌ تلفنی‌های درون‌شهری تایید کرده است. به گفته‌ی فرماندار، دریافت ۴۰۰۰ تومان از مردم تخلف است. 

به گزارش هفت‌برکه، اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نرخ تاکسیرانی از ۳۰۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؛ اما رانندگان تاکسی به این مقدار افزایش رضایت نداشتند و خواهان افزایش نرخ به مبلغ ۴۰۰۰ تومان بودند. (خبر در گریشنا) بعد از گذشت چند هفته، کمیته انطباق در فرمانداری تشکیل و مصوبه شورای شهر با نرخ پیشنهادی ۳۵۰۰ تومان تایید شد. اما همچنان نرخ تاکسی‌های درون شهری در گراش ۴۰۰۰ تومان است.

فرماندار: کمیته انطباق مبلغ ۳۵۰۰ تومان را مصوب کرده است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با بیان اینکه در جلسه کمیته انطباق فقط نرخ ۳۵۰۰ تومان تایید شده است گفت: «از شورای شهر مصوبه شورا برای افزایش نرخ تا ۳۵۰۰ تومان را دریافت کردیم و در جلسه کمیته انطباق هم تایید کردیم. اگر شورای شهر می‌خواهد نرخ تاکسیرانی به ۴۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند، باید مجدد مصوبه را به کمیته انطباق ارسال کند تا تشکیل جلسه و بررسی شود.»

فرودی در ادامه افزود: «مصوبه ۳۵۰۰ تومان باید به تاکسیرانی اعلام شود. دریافت ۴۰۰۰ هزار تومان از مردم تخلف است و مردم می‌توانند برای شکایت به فرمانداری مراجعه کنند تا بررسی و برخورد شود.»

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای شهر، در این خصوص گفت: «ما بلافاصله بعد از مصوبه ۳۵۰۰ تومان، نرخ ۴۰۰۰ تومان را تصویب کردیم. رانندگان تاکسی به افزایش نرخ تا ۳۵۰۰ تومان راضی نبودند و اعتراض دارند که در شهرهای همجوار نرخ بالاتر است و ما هم ۴۰۰۰ تومان را تصویب کرده‌ایم؛ ولی هنوز در کمیته انطباق تایید نشده است.»

خورشیدی با بیان اینکه برای تسهیل رفت‌وآمد ارزان، مینی‌بوس‌های شهری راه اندازی شده است، افزود: «با توجه به افزایش نرخ تاکسیرانی، ما مینی‌بوس‌های شهری را برای رفاه حال مردم راه‌اندازی کرده‌ایم و نرخ آن ۱۰۰۰ تومان است. به زودی ایستگاه‌های مینی‌بوس شناسایی و به مردم معرفی می‌شود. در حال حاضر مینی‌بوس‌های شهر در ماه مبارک رمضان پنجشنبه و جمعه فعال است، ولی بعد از رمضان همه‌روزه خواهد بود.»

نایب رئیس شورای شهر در ادامه اشاره‌ای به راه‌اندازی «اسنپ» در گراش کرد: «شورای شهر مخالف راه‌اندازی اسنپ نیست. یعنی نمی‌توان با پیشرفت و تکنولوژی مخالفت کرد. اما باید از همه نظر بررسی شود و خوب مدیریت کرد که بعد مشکلی پیش نیاید.»

در این چند هفته که رانندگان تاکسی بر خلاف مصوبه نرخ ۴۰۰۰ تومان را دریافت می‌کردند، بازخوردهای متعددی از سوی رانندگان تاکسی به وجود آمده است. یکی از رانندگان تاکسی می‌گوید: «همه چیز در کشور گران شده است ولی نرخ تاکسیرانی هیچ تغییری نکرده است، ماشین هم خرج دارد و ما هم باید درآمدمان به خرجمان جور در بیاید.» راننده دیگری نیز می‌گوید: «نرخ ۴۰۰۰ تومان را شورای شهر به ما اعلام کرده است. همیشه اول هر افزایشی، مردم اعتراض دارند، اما کم‌کم جا می‌افتد و عادت می‌کنند به همین نرخ، زندگی ما هم خرج دارد. ما نرخ ۳۵۰۰ تومان را قبول نداریم.»

خروج از نسخه موبایل