نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

۴۱ پروژه در گراش، بودجه دولتی می‌گیرند

هفت‌برکه – گریشنا: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گراش مقدار بودجه‌ای که به دست ادارات شهرستان رسیده است بررسی شد.

نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گراش در سال ۱۳۹۸ صبح سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات فرمانداری گراش برگزار شد.

فرودی فرماندار گراش در مورد این جلسه گفت: «این جلسه مقدماتی توزیع اعتبارات است که مدیران باید گزارش بدهند از محل اعتبارات چه مقدار تخصیص خورده و به شهرستان رسیده است و در کدام پروژه هزینه شده است. یکی از ملاک‌های تخصیص اعتبار در سال جدید عملکرد مدیران در خصوصی جذب اعتبارات سال گذشته بوده است.»

فرماندار در گزارشی از عملکرد ادارات در سال گذشته بود: «۱۱۴ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید که با توجه به شرایطی که دولت در آن قرار دارد کار بی‌نظیری بود. هزینه این طرح‌ها ۸۲ درصد از محل اعتبارات دولتی و دستگاه‌های وابسته و ۱۸ درصد از محل خیرین و سرمایه‌گذاری بوده است. پروژه‌های افتتاح شده از نظر مبلغ رشد ۹۰ درصدی داشته است.»

فرماندار گراش در تشریح بودجه‌های شهرستان گفت: «بودجه‌های ما از کانال‌های مختلف تزریق می‌شود که سه بودجه آن مهم‌تر است. بودجه تملک دارایی از طریق گزارش‌های ادارات به استان تعیین می‌شود و شهرستان زیاد دخل و تصرف ندارد. در مورد بودجه قانون متوازن مناطق کمتر توسعه یافته و  بودجه سه درصد نفت و گاز در شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود.» 

فرماندار گراش گفت: «به جز این سه بودجه اصلی ما بودجه‌های دیگری هم داریم. بودجه‌های ملی است که نیاز به رایزنی در استان و مرکز است. بودجه دستگاه‌های مدیریتی  که حالت شرکت دارند مانند گاز از طریق خودشان تصمیم‌گیری می‌شود. بودجه‌هایی مانند بودجه خشکسالی هم داریم که در موارد خاص هزینه می‌شود. از محل مالیات ارزش افزوده  ۲۷ صدم درصد برای اماکن ورزشی و بخشی نیز به شهرداری‌های و دهیاری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.»

فرودی در مورد میزان دریافتی ادارات در استان فارس گفت: «در سال گذشته طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، در استان فارس بودجه تملک دارایی و بودجه سه درصد نفت و گاز ۷۳ درصد تحقق داشته است. در بودجه قانون متوازن در بودجه سال ۹۷ فقط ۱۷ درصد محقق شده است اما در توازن عدم تخصیص که از سال ۱۳۹۶ مانده بود ۶۱ درصد تخصیص پیدا کرد. در سال گذشته در مجموع برای ۴۱ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است که باید دستگاه‌ها در این مورد گزارش بدهند.»

زمانی معاون عمرانی فرمانداری گراش گفت: «یکی از نمود‌های اصلی کار دولت بودجه‌های عمرانی و اعتباری است. مجموع سه اعتبارات شهرستان در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان بود.باید در طول سال برای وصول این بودجه‌ها پیگیری بشود.»

قاسم فرسوده معاون امنیتی فرماندار گراش با تاکید بر نظارت گفت: «بحث نظارت بر اجرای پروژه‌های خیلی اهمیت دارد. مثلا در ورزشگاه محبی سرویس‌های بهداشتی بدون استفاده است و در زمان ساخت نظارت دقیق‌تری می‌شد که حالا نیاز به تعمیرات دارد.»

فرسوده در مورد بودجه در اختیار نماینده گفت: «بودجه جدیدی امسال وجود دارد که در اختیار نماینده است. نماینده لارستان ۱۰ میلیارد تومان در اختیار دارد که برای پروژه‌های ملی است و ادارات برای دریافت سهم خود از این بودجه تلاش کنند.»

خروج از نسخه موبایل