نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

ناکامی جوانان هلال احمر در صعود به لیگ برتر

هفت‌برکه – گریشنا: تیم فوتبال جوانان هلال احمر گراش در آخرین مرحله از صعود به لیگ برتر کشور باز ماند. این تیم پس از طی دو مرحله‌ی سخت، از میان ۳۰ تیم لیگ دسته اول جوانان به جمع چهار تیم مرحله‌ی نهایی وارد شد، اما با قبول دو شکست و کسب یک مساوی در مقابل تیم‌های قدرتمند این مرحله، مقامی بهتر از چهارمی را کسب نکرد. تنها دو تیم اول از لیگ دسته اول کشور به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند.

شاید اگر تیم گراشی توانسته بود میزبانی مسابقات را به چنگ آورد، رتبه‌های دیگری در جدول مرحله‌ی آخر ثبت می‌شد. اما بازیکنان، کادر فنی و سرپرست تیم جوانان هلال احمر به همراه مدیرعامل باشگاه روز دوشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ به قائم‌شهر رفتند تا به همراه تیم‌های مقاومت تهران و صنعت نفت آبادان، میهمان تیم نساجی مازندران باشند. در این تورنمنت نفس‌گیر، در تنها چهار، روز هر چهار تیم دو به دو مقابل هم قرار گرفتند؛ یعنی هر تیم سه بازی در چهار روز؛ از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت.

در روز اول، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ابتدا دو تیم مقاومت تهران و صنعت نفت آبادان مقابل هم ایستادند. این بازی با نتیجه‌ی ۴ بر صفر به نفع مقاومت تهران به پایان رسید. در بازی بعد، هلال احمر گراش مقابل نساجی مازندران قرار گرفت و سخت غافلگیر شد تا بازی اولش را با شکست سنگین ۵ بر صفر به پایان برساند.

در روز دوم مسابقات، پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، جوانان هلال احمر گراش در مقابل مقاومت تهران دست به کار بزرگی زدند. آنها شکست سنگین دیروز را با متوقف کردن تیم قدرتمند مقاومت تا اندازه‌ای جبران کردند. تساوی یک بر یک این دو تیم باعث شد جوانه‌ی امید در دل بازیکنان این تیم زنده بماند و چشم به بازی‌های روز آخر داشته باشند. بازی دو تیم دیگر، یعنی صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران نیز با نتیجه‌ی یک بر صفر به نفع میزبان تمام شد و به این امیدواری قوت بخشید.

اما در بازی‌های روز سوم، این امیدواری رنگ باخت. بعد از استراحت یک‌روزه، چهار تیم در دو بازی همزمان در روز شنبه ۱۴ اردیبهشت

مقابل هم صف کشیدند: هلال احمر گراش مقابل صنعت نفت آبادان؛ و نساجی مازندران در مقابل مقاومت تهران. اگر هلال احمر بازی را می‌برد، و در بازی همزمان، مقاومت از نساجی می‌باخت، هلال احمر با چهار امتیاز و به عنوان تیم دوم گروه به لیگ برتر صعود می‌کرد. اما هیچ‌کدام از این نتایج حاصل نشد. هلال احمر دو بر یک از صنعت نفت شکست خورد: و مقاومت نیز با یک گل نساجی مازندران را شکست داد.

در نهایت، این دو تیم مقاومت تهران و نساجی مازندران بودند که با هفت و شش امتیاز به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند و به لیگ برتر جوانان کشور راه یافتند، و تیم‌های صنعت نفت آبادان و هلال احمر با ۳ و ۱ امتیاز، در رتبه‌های سوم و چهارم جدول ایستادند و باید یک سال دیگر در لیگ دسته یک کشور برای صعود به لیگ برتر بجنگند.

بدین ترتیب، تیم هلال احمر در میان چهار تیم مرحله‌ی آخر لیگ دسته اول کشور، در رتبه چهارم ایستاد. هر چند، به گفته عابدی، سرپرست این تیم، باید بر ارزش این رتبه چهارم نیز تاکید کرد: «ما در واقع در بین ۳۰ تیم لیگ برتر کشور چهارم شدیم. هلال احمر گراش نه تنها نماینده شهرستان گراش، بلکه نماینده‌ی استان فارس و حتی جنوب کشور بود، چون هیچ تیم دیگری از جنوب کشور به این مرحله راه نیافته بود.»

در مصاحبه‌ای که در روزهای آینده در گریشنا منتشر خواهد شد، صحبت‌های ابوالحسن غلامی و سیدعلی مجلسی، دو تن از مربیان تیم جوانان هلال احمر، را نیز درباره‌ی تجربه‌ی حضور در این مسابقات خواهید خواند.

 

خروج از نسخه موبایل