نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

کرایه تاکسی تلفنی‌ها ۴۰۰۰ تومان شد

هفت‌برکه – گریشنا: نرخ تاکسی‌های درون شهری در کمتر از یک سال دوباره افزایش پیدا کرد. هرچند این مصوبه هنوز نهایی نشده است، ولی عملا اجرا می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، تا تابستان گذشته نرخ تاکسی‌ها در گراش ۲۵۰۰ بود. بعد از چند سال، در تیرماه ۹۷ این مبلغ با ۲۰ درصد افزایش به سه هزار تومان رسید. (خبر در گریشنا). در روزهای اخیر، کرایه تاکسی‌ها ابتدا به ۳۵۰۰ رسید، اما از اول این هفته، تاکسی‌ها با نرخ چهار هزار تومان کار می‌کنند.

نایب رییس شورای شهر این افزایش قیمت را اعلام کرد ولی این مصوبه شورا باید به تایید فرمانداری نیز برسد. با وجود این که این مصوبه نهایی نشده است، اما رانندگان آن را اجرا می‌کنند.

حسن بانشی، مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری گراش، با اشاره به اینکه تاکسیرانی گراش همچنان مخالف این درصد از افزایش است گفت: «اوایل سال ۹۸ جمعی از رانندگان تاکسی گراش با اعتراض به اینکه تمامی قیمت‌ها در کشور افزایش چندبرابری داشته است و قطعات خودرو هم گران شده است، خواستار افزایش نرخ تاکسیرانی در گراش بودند. با توجه به جلسات برگزار شده، تصمیم گرفتیم ۵۰۰ تومان به نرخ قبلی اضافه کنیم اما باز هم ناراضی هستند و خواهان افزایش هزار تومانی  هستند.»

مصطفی خورشیدی، نایب رییس شورای شهر گراش، در گفتگو با گریشنا گفت: «با بررسی قیمت‌های شهرهای اطراف، با درخواست افزایش کرایه تاکسی‌ها به ۴۰۰۰ تومان موافقت کردیم. هر چند می‌دانیم که این مبلغ ممکن است به اقشار ضعیف‌تر فشار بیاورد، به خاطر همین با سه نفر از رانندگان مینی‌بوس مذاکره کرده‌ایم که خط مینی‌بوس‌رانی درون شهری راه‌اندازی شود و حتی اگر لازم است به مینی‌بوس‌ها در این مورد سوبسید هم بدهیم.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل