نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دانش‌آموزان گراش میزبان یک روز قرآنی

هفت‌برکه – گریشنا: دانش‌آموزان گراش، لار، اوز، خنج و بیرم در سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در گراش توانایی خود را محک زدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۸ گراش میزبان اولین دوره از مسابقات چهارده‌گانه‌ی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سال ۹۸ بود. بانشی، معاون پرورشی و سخایی، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس، در این برنامه حضور داشتند.

این مسابقات به صورت رسمی از ساعت ۹ آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت. اختتامیه مسابقات با حضور حدود ۵۰۰ دانش‌آموز شرکت کننده، مهمانان و امام جمعه گراش از ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات شوری برگزار شد.

دانش‌آموزان دختر و پسر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، تفسیر قرآن، صحیفه‌ی سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشا با هم رقابت کردند توانایی پسران همچنین در دو رشته‌ی اذان و مداحی نیز سنجیده شد. محل برگزاری مسابقه دختران در مدارس سلیمی و قمری و محل استراحت و پذیرایی آن‌ها مدرسه‌ی محبی بود و مسابقه پسران در مدارس شاهد و امام حسن عسگری(ع) برگزار شد و محل استراحت و پذیرایی آن‌ها مدرسه‌ی کریمیان بود.

۹۰ داور و سرداور از هر پنج منطقه رقابت بین دانش‌آموزان را داوری کردند. نفر برگزیده از میان دانش‌آموزان پنج منطقه انتخاب و در ۱۱ رشته‌ی مورد مسابقه در شش پایه‌ی تحصیلی به مرحله‌ی استانی راه پیدا می‌کنند. نتایج مسابقه بعد از تایید نهایی از سوی اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام خواهد شد. مرحله‌ی بعدی مسابقات قرآن، عترت و نماز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیریت آموزش و پرورش گراش امسال میزبان این مسابقات بود. مهرداد بدیع‌زادگان به عنوان دبیر اجرایی مسابقات، علی‌اکبر شامحمدی به عنوان مسئول کمیته‌ی اجرایی، امیر جهانسوزی به عنوان مسئول کمیته‌ی تبلیغات و محمد‌ پاک‌سرشت به عنوان مسئول کمیته‌ی پشتیبانی مسئولیت برگزاری این مسابقه در گراش را بر عهده داشتند.

خروج از نسخه موبایل