نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

وزیر بهداشت: برای کمک‌های خیرین باید نقشه راه داشته باشیم

هفت برکه – گریشنا: وزیر بهداشت و درمان در جمع خیرین سلامت داشتن نقشه راه برای هدایت خیرین را ضروری دانست.

به گزارش هفت برکه، عصر پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۸  دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه هیات همراه وارد شهرستان گراش شد و در بدو ورود چهار پروژه بخش‌های VIP، توسعه اورژانس، کلینیک دندانپزشکی و ساختمان ۱۲واحدی پزشکان بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش را افتتاح و سپس برای نشست با هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خیرین حوزه سلامت شهرستان گراش راهی سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی گراش شد. رییس دانشکده علوم پزشکی فارس، معاون استاندار فارس و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس از همراهان جعفرپور بودند.

وزیر بهداشت: برای جذب خیرین نقشه راه داشته باشیم

دکتر سعید نمکی، وزیر  بهداشت، درمانی و آموزش  با اشاره به اینکه ما در عرصه سلامت پس از انقلاب دست آوردهای بزرگی بدست آوردیم گفت: «همان سالی که کلنگ این مجموعه توسط خیر که عامل اصلی خیر المنفعه این منطقه هستند زده شد من معاون بهداشتی وزارت بهداشت بودم، اما فکر می‌کنم چیزی که باعث ادامه این مسیر شد عشق بود. در سال‌ها ابتدایی پس از انقلاب حدود ۶۰۰ دانشجوی پزشکی در سراسر کشور داشتیم اما در حال حاضر دانشگاه‌های دولتی ما شش هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد.»

وزیر بهداشت با بیان اینکه دست آوردهای دیروز ما با دست آوردهای امروز و فردا ما راهکارهایش متفاوت است افزود: «یک زمانی دولت همه کارها را شاید با مشارکت کمتر مردم سر و سامان می‌داد ولی وزرات بهداشت در عرصه سلامت بزرگترین نقش آفرینی را داشت ولی امروز بدون مشارکت مردم و خیرین این راه پر پیچ و خم امکان پدیر نیست.»

وزیر بهداشت در مورد دیدار خود از منطقه گفت: «گراش و لار و خنج با این چیزی که دیدم و در ذهن خود داشتم حیرت آور است و ظرفیت بسیار بالایی دارد و افسوس می‌خوریم که برای خیرین نقشه راه نداریم. از همه شما می‌خواهم بدون یک نگاه جزیره‌ای بنشینید و نقشه‌ای بزرگتر و منطقه‌ای و کشوری‌تر داشته باشید. ما باید مبتنی بر عقلانیت، خرد ورزی راه برویم، اگر خیر بیاید هزینه کند ولی خیری به مردم نرسد و مخروبه‌ای به جای بماند بار دیگر نه خیر می‌آید نه مردم استفاده می‌کنند.»

نمکی در ادامه اظهار داشت: «مقام معظم رهبری نگران آینده رشد جمعیت کشور هستند و هم ایشان را نگران کرده و هم ما را، وقتی اینجا مرکز ناباروری است چرا در سطح ملی نباشد و گسترده نباشد؟ من خواهش دارم که یک ماه وقت بگذارید و نقشه راه تهیه کنید و به ما بدهید که اگر خیری آمد و گفت کجا سرمایه گذاری کنم ما بتوانیم خیر را راهنمایی کنیم. گراش باید مرکز رفرانس در توریسم سلامت برای کشورهای دیگر باشد.»

عبدالهی: به ارتقای بخش بهداشت و درمان گراش کمک کنید.

دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش سخنان خود را با توضیحی در خصوص دانشکده علوم پزشکی گراش و زیر مجموعه آن  آغاز کرد و گفت: «یک مجموعه صد نفری در دانشکده علوم پزشکی برای ارتقای آن زحمت کشیده‌اند تا امروز در این جایگاه قرار بگیرد و در راس همه آن‌ها شیخ بزگوار شیخ احمد انصاری که هر چه داریم از برگت وجود او بوده است.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد اهمیت بیمارستان گراش گفت: «در سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر به بیمارستان گراش مراجعه کننده داشته‌ایم و بیشتر این موارد هم در بخش فوق تخصصی بوده است. مرکز ما یک مرکز رفرال است و درب بیمارستان امیرالمومنین به روی همه باز است و برای بیماران هرگز معطلی وجود ندارد که اول باید پذیرش شود و بیمار منتظر بماند ما پذیرای مردم عزیز هستیم.»

دکتر عبداللهی در مثالی از بخش ناباروری گفت: «در بخش ناباروری پیشرفت‌های خوبی داشتیم که در سال گدشته پنجاهمین نوزاد در بخش ناباروری به دنیا آمد. از حضور شما در اینجا بسیار تشکر دارم ولی به ما کمک کنید تا بیش از این ارتقا داشته باشیم و اگر سال‍‌های بعد با افتخار به منطقه تشریف بیاوردید و بگوید که من در ارتقا این منطقه نقش داشتم که زبان زد کل مردم کشور شود.»

فرودی: زمینه پیشرفت در منطقه فراوان است.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه در شهرستان گراش با تعامل بسیار خوبی که بین مردم و دولت است پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: «تعامل بین مردم و مسئولین و مردم و دولت می‌تواند برای کشور هم الگو باشد. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید کارهای خوبی  انجام شده است که شما بخش کوچکی از آن را امروز در شهرستان گراش شاهد بودید و چند پروژه را به بهره‌برداری رساندید.»

فرودی در ادامه به درخواست‌ها مسئولین از وزیر اشاره کرد و افزود: «از شما درخواست داریم که از این زیر ساخت‌های بسیار خوبی که توسط خیرین در حوزه سخت‌افزاری وجود دارد استفاده لازم را ببریم. شاید تنها از ۳۰ درصد ظرفیت مجموعه دانشکده علوم پزشکی استفاده شده است و جا برای پیشرفت و ارتقا دارد. زمینه هر گونه فعالیت درمانی در اینجا وجود دارد. باید رشته‌های جدید و تخصص‌های جدید به این مجموعه اضافه شود حتی بین المللی کردن دانشکده و جذب دانشجو از کشورهای  حوزه خلیج فارس می‌تواند به توسعه دانشکده و منطقه کمک کند. بخش توریست درمانی هم می‌تواند به این بخش کمک کند.»

بخشایش‌پور: دانشکده غیر انتفاعی دندانپزشکی بدون کمک خیرین در گراش تاسیس شود

سید محمد باقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش با بیان اینکه پول خیرین بی دردسر به دست نیامده است گفت: «نباید فکر کنیم که خیر بی دردسر پول در می‌آورند و در اختیار ما می‌گذارند، خیر این افراد خاک غربت را تحمل می‌کنند تا بتوانند به شهر خود کمک کنند، بهترین یار تنوری برای این مجموعه خیرین هستند، سهم مشارکتی دولتی در کنار خیرین برای شهرستان گراش ضعیف است و نیاز است که  از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.»

امام جمعه گراش از آمادگی خیرین برای در اختیار گذاشتن ساختمان برای دانشکده دندانپزشکی خبر داد و گفت: «گاهی دولت و مسئولین وزارت بهداشت در جاهای دیگر باید خودشان صفر تا صد را هزینه کنند و در گراش کم لطفی دارند که حتی با وجود خیرین ارزشمند در گراش از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. در کنار خواسته‌های دیگر مسئولین شهرستان خواستار تاسیس دانشکده غیرانتفاعی دندان پزشکی هستند و برای صفر تا صد در خدمت شما بزرگوار هستیم.»

وقارفرد: خیرین گنج این شهر هستند

مهندس قاسمعلی وقافرد، نماینده خیرین در حوزه سلامت گفت: «شیخ بزرگ ما مرحوم شیخ احمد انصاری از بین ما رفته است ولی شیخ‌های زیادی این شهر دارد که در کار ساخت و ساز کمک می‌دهند که لازم است همکاری‌های لازم با آن‌ها صورت گیرد و مخصوصا برای دادن مجوزها سنگ جلوی پایشان نندازند.»

بخشدار سابق گراش پیش‌نهاد تصویب قانونی برای تسهیل مشارکت دولت در طرح‌های خیرساز را مطرح کرد: «لایحه به مجلس برای ردیف بوجه جهت همکاری با خیرین داده شود، اگر دولت کمک کنند خیرین چند برابر آن را کمک خواهند داد. ,وزیر محترم در خصوص خیرین وسعت نظر داشته باشید.»

 

خروج از نسخه موبایل