نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

چراغ‌های امیدیه روشن شد

هفت برکه(گریشنا): ده خانوار در روستای امیدیه گراش با هزینه ۲۲۰ میلیون تومان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش هفت برکه، صبح امروز دوشنبه، پانزدهم بهمن ماه ۹۷ در چهارمین روز از برنامه‌های دهه فجر اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش به همراه مسئولین ادارات و نهادها به روستای امیدیه سر زدند تا پروژه برق‌رسانی به این روستا ۱۰ خانواری را افتتاح کنند.

روستای امیدیه تنها روستای واقع در شرق گراش است. این روستا در  در تنگ بادامی، زیر کوه سیاه قرار دارد که برق‌رسانی به آن سه ماه به طول انجامید.

فرودی فرماندار گراش از برق دار شدن دو روستاهای بالای ده خانوار شهرستان خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال دو روستای فاریاب و امیدیه با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون تومان برق دار شدند.سر جمع اعتبارات هزینه شده توسعه زیرساخت‌های حوزه برق در دهه مبارک فجر امسال بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است

فرماندار گراش بر ضرورت اجرای طرح هادی در روستاهای تازه تاسیس تاکید کرد و افزود: تهیه طرح‌ هادی و بهسازی روستاهای تازه تاسیس در دستور کار قرار گرفته است که با تامین اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی افزود: با رویکرد توسعه همه جانبه شهرسان گراش در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با پیگیری‌های که انجام شد ۹ روستا کد دار شدند که در حال حاضر خدمات رسانی به آن‌ها در حال انجام است و امیدواریم با برق رسانی به دو روستای چک چک و تنگ خور به زودی گراش به عنوان شهرستان سبز در حوزه برق رسانی معرفی شود.

فضلی بخشدار مرکزی شهرستان گراش در این مراسم افزود: از ۱۶ روستای بخش مرکزی تنها یک روستای دیگر باقی مانده تا به آن برق رسانی شود که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعدت فرماندار و مدیریت برق شهرستان به زودی شاهد برق رسانی به این روستا باشیم.

قدرت‌الله فانی رییس اداره برق شهرستان گراش گفت: «یک کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و یک دستگاه ترانس تک کیلو ولت آمپر مجموع خدمات رسانی به این روستا از محل اعتبارات روستایی توانیر بوده است.»

مهندس فانی رئیس اداره برق گراش با بیان اینکه برق رسانی به کلیه روستاهای بالای ده خانوار در دستور کار شرکت برق شهرستان قرار گرفته است، گفت: به پیگیری‌های انجام گرفته به زودی عملیات برق رسانی به دو روستای باقی مانده شروع خواهد شد.

افتتاح دستگاه افت ولتاز برق، افتتاح روشنایی بلوارهای کوثر، فلسطین، دانشحو و خیابان ساحلی از دیگر برنامه‌های چهارمین روز از دهه فجر بود که به روز دیگر موکول شد.

 

 

خروج از نسخه موبایل