نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پایان اعتصاب قصابان: برای پیش‌سرد باید فرهنگ‌سازی شود

هفت‌برکه – گریشنا: با پادرمیانی فرماندار و توافق قصابان با مسئولین اداره‌ی دامپزشکی، اعتصاب قصابان بعد از یک روز به پایان رسید. گذاشتن گوشت در پیش‌سرد فعلا برای قصابان اختیاری است.

به گزارش هفت‌برکه، روز شنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ قصاب‌های گراش در اعتراض به ضروری شدن پیش‌سرد اعتصاب کردند. دکتر ایزدی، رئیس دامپزشکی گراش، با اشاره به تشکیل جلسه‌ی پیگیری اعتصاب قصابان در ۷ بهمن‌ماه فرمانداری گراش، گفت: «امروز، از ساعت ۸:۳۰ در فرمانداری با حضور مسئولین و قصابان این موضوع بررسی شد.» (خبر اعتصاب در گریشنا)

رییس دامپزشکی در مورد توافق انجام شده گفت: «ما به صحبت‌های قصابان گوش دادیم. فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز است و باید انجام شود و موقتا گذاشتن گوشت در پیش‌سرد برای قصابان اختیاری است تا خودشان نتیجه را ببینند.»

دکتر ایزدی در مورد ضروت قرار دادن گوشت در  پیش‌سرد گفت: «ما هم در این مدت در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی اقدام خواهیم کرد تا هم در درجه اول خود قصابان و بعد مردم مزایای استفاده از پیش‌سرد را بفهمند. با توجه به این که به فصل گرم و فصل فعالیت کنه و افزایش دام قاچاق نزدیک می‌شویم، احتمال بروز بیماری از جمله تب کریمه کنگو در بین مردم و خود قصابان بیشتر می‌شود. اتفاقا یکی از قصابان گراشی چند سال پیش به این بیماری دچار شد و خوشبختانه بهبود پیدا کرد. او با مزایا و نفع پیش‌سرد آشنا است و این کار را انجام می‌دهد. ما با اختیاری کردن موقت این مساله، امیدواریم که دیگر قصابان نیز به این نتیجه برسند.»

سلمان برزگران، قصاب گراشی با تایید شکسته شدن اعتصاب قصابان گراشی گفت: «امروز در جلسه‌ای که در فرمانداری داشتیم به این موضوع که گذاشتن گوشت در پیش‌سرد برای مشتری‌ها جا نیافتاده است و این که مردم هنوز مزایای گذاشتن گوشت در پیش‌سرد را نمی‌دانند و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود، اشاره شد و تصمیم بر این شد گذاشتن گوشت تر در پیش‌سرد فعلا برای قصابان اختیاری باشد. ما فکر می‌کنیم گوشت را به خواهر و برادرهای خودمان می‌فروشیم و نگران حفظ بهداشت گوشت‌هایی که به مشتری می‌دهیم نیز هستیم و در مورد تجهیز بیشتر کشتارگاه نیز صحبت کردیم که موافقت شد.»

عکس از آرشیو

خروج از نسخه موبایل