نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سه اولویت گراش در نطق میان‌دستور نماینده

هفت‌برکه – گریشنا: تاکید بر پروژه‌های راه‌سازی مهمترین درخواست جمشید جعفرپور در نطق میان‌ دستور خود در مجلس بود هر چند او یک اشاره مستقیم و یک اشاره غیر مستقیم به تقسیمات کشوری هم داشت. از درخواست‌های نماینده سه درخواست تکمیل مجتمع اداری، ارتقای فداغ و جاده چک‌چک مربوط به شهرستان گراش بود.

پیش‌نهاد عدم افزایش حقوق نمایندگان و مقامات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمشید جعفرپور در نشست علنی امروز سه شنبه ۱۸ دی‌ماه در مجلس شورای اسلامی در نوبت نطق میان دستور برخی مسائل ملی و ده درخواست شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش را مطرح کرد.

جعفرپور تجربه برجام را باعث ناامیدی از آمریکا و اروپا دانست: توافق برجام هرچند در عمر کوتاه خود برخی گشایش‌ها را به دنبال داشته است اما دستاورد بزرگ برجام درسی بود که از این توافق گرفته شد؛ تجربه برجام درس عمیق دشمن شناسی و پشیمانی از اعتماد و خوشبینی از دشمنان هویت ملی و دینی کشورمان بود. دیگر هیچ سیاستمدار و جریان سیاسی نمی تواند مدعی شود، چنانچه با آمریکا مذاکره و توافق می‌شد می‌توانستیم تحریم را برطرف کنیم؛ مذاکرات امروز با اروپا و امید به آن که اتحادیه اروپایی در برابر آمریکا مسیری برای تجارت با ایران باز می کند ادامه همان خوش بینی و ساده انگاری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی امروز و فشارهای دشمن نباید سبب شود که دستاوردهای بزرگ انقلاب به فراموشی سپرده شود چراکه راهبرد نهایی دشمن ناامید کردن مردم از توانمندی نظام در مدیریت موفق جامعه است. رشد چشمگیر تولید علم در کشور، پیشرفت های غرور آفرین در صنایع دفاعی و موشکی، افتخارات حوزه نانو فناوری، سلول های بنیادی، فناوری بومی شده هسته ای، قرار دادن ماهواره در مدار و غیره از جمله پیشرفت های جمهوری اسلامی است که دشمن ناچار به اعتراف به آنها شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به کاستی‌ها نیز اشاره کرد: در کنار توفیقات چشمگیر حوزه امنیت، استقلال سیاسی و علم  و فناروی باید اعتراف کنیم در زمینه اقتصادی و رفاه عمومی دچار کاستی فراوان گشته ایم؛ دشمن با شناسایی این پاشنه آشیل فشار خود را به این نقطه متمرکز کرده است و جنگی اقتصادی را به اجرا گذاشته است.

جعفرپور خواستار تفویض اختیارات مدیریتی بیشتر به استانداران و فرمانداران شد: «متاسفانه به دلیل سیستم تمرکزگرای کشور مدیران میانی و صف حضور موثری در این میدان ندارند؛ دولت بجای تلاش برای مدیریت اوضاع از مرکز به استانداران و فرمانداران برای ورود به این عرصه تفویض اختیار نماید و آنان با احساس وظیفه ابتکارات خود را عملی سازند و نظارت خود را بر حوزه های اقتصادی اعمال کنند و اجازه ندهند این تصور در مردم شکل بگیرد که کنترل اوضاع از دست خارج شده است و مردم را در برابر گرانی ها و مشکلات رها کرده‌اند.»

این نماینده مردم در مجلس دهم پیش‌نهاد عدم افزایش حقوق نمایندگان را مطرح کرد: در چنین فضای روانی ارائه نمونه هایی از همراهی و مواسات مسئولان با مردم به ویژه اقضار محروم و نیازمند کاری پسندیده است؛ از این رو پیشنهاد می شود در بودجه سال آینده حقوق نمایندگان و مقامات مسئول افزایش نیابد یا با توجه به شرایط دشوار اقتصادی جامعه نمایندگانی که خود داوطلب باشند حتی بخشی از حقوق ماهیانه خود را به نفع محرومان جامعه دریافت نکنند.

جعفرپور افزود: هر چند مبالغ ناشی از این اقدام رقم چشمگیری نخواهد بود اما حامل پیام روشنی از همراهی مجلس با طبقات محروم می باشد که اینجانب آمادگی خود را برای این اقدام اعلام می کنم.

ده تقاضای جعفرپور برای عضو انتخابیه: از حساسیت

نمایندگان لارستان خنج و گراش بعد از مسائل ملی در ده بند به مسائل حوزه انتخابه اشاره کرد.

اولین مورد به صورت غیر مستقیم به مساله چالش‌برانگیز تقسیمات کشوری اشاره داشت: اقداماتی که دولت در نظر دارد در مناطق مختلف کشور از جمله در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش اعمال نماید پس از کارشناسی‌های اقلیم فرهنگی، سیاسی و فرهنگی آن مناطق باشد که با همدیگر متفاوت است. تصمیم واحد برای مناطق مختلف کشور که حساسیت های متفاوت دارند گاهی زیان بار بوده و نتیجه عکس می دهد.

درخواست نماینده دوم در مورد راه‌آهن بود: احداث راه آهن لار- بندر عباس که به مدت ۱۰ سال است در ردیف های بودجه بدون اختصاص اعتبار تکرار می‌شود با توجه به نیاز جنوب فارس و توجیه اقتصادی طرح، این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

درخواست سوم جعفرپور نیز مربوط به حوزه حمل و نقل بود: «باند دوم راه پر رفت و آمد جهرم – لار و لار – بندرعباس با کندی پیش می رود گاهی متوقف است؛ اعتبارات قطره چکانی مشکلی را برطرف نمی‌کند.»

به نظر جعفرپور تاسیس بیمارستان اولویت اصلی شهرستان خنج است: با توجه به مشارکت وسیع خیرین سلامت در طرح های شهرستان خنج، انتظار می‌رود بیمارستان مصوب ۱۳۰ تختخوابی این شهرستان که مورد تایید وزارتخانه مربوطه است کد پروژه دریافت کند.

درخواست‌های پنجم و ششم به حوزه راه اختصاص داشت: «برای احداث جاده دیکشکن و برای تکمیل جاده باغان با توجه به حادثه خیز بودن بودجه مناسب درنظر گرفته شود.»

درخواست هفتم اختصاص بودجه مناطق نفت‌خیز به حوزه انتخابیه بود: «از محل بودجه مناطق نفت‌خیز برای رفع محرومیت مناطق روستایی حوزه انتخابیه بودجه مناسب اختصاص یابد.»

سه درخواست آخر نماینده به شهرستان گراش اختصاص داشت: «مجتمع اداری شهرستان گراش با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد  از سال ۹۰ شروع و هنوز تکمیل نشده است. جاده چک‌‌چک که دسترسی گراش را به مناطق آن فراهم می‌کند تکمیل شود.»

درخواست آخر جعفرپور ارتقا فداغ به بخش بود: «ارتقای دهستان فداغ با توجه به فاصله ۱۲۰ کیلومتری با مرکز شهرستان مورد درخواست اهالی و مدیریت شهرستان می‌باشد.»

در مجموع از ده درخواست نماینده لارستان، خنج و گراش در نطق میان دستور شش مورد مربوط به حوزه راه و شهرسازی بود.

 

خروج از نسخه موبایل