نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جلسه فوری برای مقابله با سگ‌های ولگرد

هفت‌برکه – گریشنا: با حاد شدن مساله سگ‌های ولگرد جلسه اضطرای کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد صبح سه‌شنبه ۲۷ آذرماه در فرمانداری گراش تشکیل شد.

قاسم فرسوده معاون فرمانداری گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «گزارش‌های مردمی زیادی در مورد حضور سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر گراش رسیده است. گله سگ‌ها حتی در نقاط مرکزی شهر هم حضور دارند که مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است و امنیت شهروندان را مختل می‌کند.»

فرسوده گفت: «در مورد سگ‌های ولگرد مسائل قانونی و زیست محیطی زیادی وجود دارد که در کمیته ساماندهی در مورد آن‌ها صحبت شد تا به یک راه‌حل برسیم. یک طرح کوتاه مدت ساماندهی تدوین شده است تا با کمک نیروهای انتظامی و با کمک و مساعدت نیروهای مردمی از ورود سگ‌های ولگرد جلوگیری شوند و این سگ‌ها را از نقاط شهری فراری دهیم. ولی این راه حل موقتی است.»

فرسوده از شهروندان برای ارائه راهکار برای این مشکل درخواست همکاری کرد: «برای شهرداری یک مهلت دو هفته‌ای تعیین کرده‌ایم تا طرحی بلند مدت را برای حل این مشکل ارائه کنند. شهروندان هم اگر پیش‌نهاد یا طرحی دارند می‌توانند به فرمانداری یا شهرداری ارائه کنند تا در کمیته بررسی شود. حل این مشکل بدون مشارکت مردمی ممکن نیست.»

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش به یک نکته دیگر نیز اشاره کرد : «معضل سگ‌های ولگرد در بسیاری از شهرها وجود دارد. حتی گزارش‌هایی رسیده است که سگ‌های ولگرد از شهرهای دیگر به گراش منتقل و رهاسازی می‌شود. در این مورد هم اگر شهروندان اطلاع یا مشاهداتی دارند به ما منتقل کنند تا برخورد کنیم.»

گریشنا پیش از این در گزارش‌های متعددی این موضوع را پیگیری کرده است. در بخش سگ ولگرد خبر و گزارش‌های مرتبط با این موضوع از حمله‌ی سگ‌ ولگرد به یک زن تا طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را بخوانید.

 

خروج از نسخه موبایل