نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مرگ انجمن شاعران و نویسندگان روی سطر ۹۹۹

هفت‌برکه – گریشنا: بعد از ۲۱ سال فعالیت، انجمن شاعران و نویسندگان در نهصد و نود و نهمین جلسه به کار خود پایان می‌دهد. جلسه پایانی انجمن با عنوان «یک پرسه با لبخند» برگزار می‌شود.

جلسه اختتامیه انجمن شاعران نویسندگان گراش ۹۷/۹/۹ در سالن اجتماعات دبیرستان محبی برگزار می‌شود. مسعود غفوری، سردبیر انجمن، درباره‌ی جلسه ۹۹۹ می‌گوید: «فرم برگزاری این جلسه بنا به سنت همیشگی انجمن، به شکل یک جشن است. جلسه ۹۹۹ در ادامه جشن‌هایی است که انجمن برای هر صد جلسه برگزار می‌کرده است، و علاوه بر تمام اعضای انجمن و عموم مردم علاقه‌مند، یک یا چند مهمان ویژه نیز به آن دعوت می‌شوند. برای این مراسم نیز از پوریا عالمی، طنزپرداز و روزنامه‌نگار کشوری، برای برگزاری یک کارگاه نوشتن خلاق و صحبت در مراسم دعوت کرده‌ایم. کیوان عسکری، مدرس دوره‌های دوبله و گویندگی، نیز مهمان ویژه‌ی این جلسه است و یک کارگاه درباره اجرای شعر برگزار می‌کند.»

سردبیر انجمن درباره‌ی تصمیم گروه دبیران برای تعطیلی انجمن توضیح می‌دهد: «با توجه به این که انجمن شاعران و نویسندگان کارکرد ادبی‌اش را از دست داده بود، گروه دبیران به این نتیجه رسید که بیست و یک سال فعالیت مستمر و برگزاری ۹۹۹ جلسه مداوم هفتگی را می‌توان عمر مناسبی برای یک انجمن محسوب کرد. البته برنامه‌هایی برای ادامه راه به شکل‌های دیگر داریم، که در آینده آنها را به بحث می‌گذاریم و اجرایی می‌کنیم.»

غفوری که مسئول انجمن اهل قلم نیز هست، درباره‌ی تعطیلی انجمن شاعران و نویسندگان می‌گوید: «نوستالژی خوب است، اما چسبیدن به نوستالژی برای سلامت ذهن خطرناک است. همه اعتقاد داریم که حیف بود این انجمن تعطیل شود. امیدوارم این اعتقاد باعث شود انجمن در مسیر و شکلی دیگر به فعالیت ادامه دهد، و یا در غیاب آن، انجمن‌های دیگر شروع به فعالیت کنند.»

دو کارگاه قبل از مراسم پرسه، در صبح جمعه نهم آذرماه ۹۷ در فرهنگسرای آبشار اندیشه برگزار می‌شود: کیوان عسکری کارگاه «اجرای شعر» را از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ برگزار می‌کند؛ و پوریا عالمی نیز کارگاه «مشق‌های نوشتن» را از ساعت ۱۱ تا ۱۳. برای شرکت در این کارگاه، با محمد خواجه‌پور، دبیر اجرایی انجمن، با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۱۷۱۸۳۴۶۴۸

مراسم اصلی نیز ساعت ۱۸ همان روز در سالن اجتماعات مدرسه محبی واقع در خیابان مسکن مهر برگزار می‌شود و حضور برای عموم رایگان است. این برنامه شامل شعرخوانی، داستان‌خوانی و خاطره‌گویی خواهد بود.

انجمن شاعران و نویسندگان این مراسم را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، و بنیاد فرهنگی نوبهار برگزار می‌کند.

خروج از نسخه موبایل