نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مهمانان و برنامه‌های شب شعر «پیامبر اعظم» معرفی شدند

هفت برکه(گریشنا): پنجمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) با حضور سه تن از شاعران شناخته‌شده‌ی کشور، امشب ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷ ساعت ۲۰ در سالن اجتماعات شوری، جنب آموزش و پرورش، برگزار می‌شود. در این شب شعر، از کتاب دوجلدی «خیمه‌گاه عشق» نوشته‌ی عبدالرحمان پورحمانی و همچنین کتاب صوتی «ندای فاطمیه» محصول موسسه‌ی فرهنگی و هنری هفت‌برکه نیز رونمایی خواهد شد.

 

به گزارش هفت‌برکه، این شب شعر میزبان سه تن از شاعران مطرح آیینی کشور خواهد بود: مصطفی محدثی خراسانی از شاعران نام‌آشنای معاصر، محمدسعید میرزایی از غزل‌سرایان نوگرا و مطرح کشور، و ایرج انصاری‌فرد از شاعران موفق جیرفتی.

مصطفی محدثی خراسانی متولد تایباد خراسان است. او در قالب‌های کلاسیک، غزل، رباعی و گاهی نیمایی، آثاری دارد و سبک ویژه او «نوکلاسیک» است. کتاب‌های «سلوک باران»، «شاعران پروازی» و «هزار مرتبه خورشید» از وی منتشر شده است. او سردبیر پیشین نشریه شعر و عضو شورای عالی شعر صدا و سیما نیز است.

محمدسعید میزایی متولد ١٣۵۵ و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او یکی از تاثیر‌گذاران غزل معاصر است. از جمله اثرهای او می‌توان به کتاب‌های «درها برای بسته شدن آفریده شد»، «مرد بی‌مورد» و «الواح صلح» اشاره کرد.

ایرج انصاری‌فرد، اهل جیرفت، میانچیل روستای دریاچه و ساکن بندرعباس است. او نیز بیشتر در قالب کلاسیک شعر می‌سراید. اولین کتاب او به عنوان «مرگابه» را نشر فرهنگ عامه منتشر کرده است. او به دعوت راشد انصاری به حوزه هنری بندرعباس وارد شده است.

پانزده شاعر درباره اهل بیت می‌خوانند

در کنار این مهمانان ویژه، ۱۲ شاعر دیگر از منطقه و استان فارس نیز به خواندن شعرهایشان خواهند پرداخت که از بین سی و یک شاعری که آثارشان را ارسال کرده‌اند انتخاب شده‌اند. به گزارش دبیرخانه جشنواره، در مجموع هفتاد و پنج اثر از این سی و یک شاعر به دبیرخانه‌ی این شب شعر ارسال شده است، که هیات انتخاب از میان این آثار، اثرهای ایوب پرندآور از جهرم، اعظم زارع از نی‌ریز، فاطمه فاضلی از شیراز، احمد خوانسالار و محمدحسین فرهادی از داراب، فاطمه نجاتی از اوز (اهل فسا)، عبدالرضا مفتوحی و خلیل روئینا از لار و مصطفی کارگر، علی داوری‌فرد، علی سپهر، معصومه بهمنی و راضیه سیاح از گراش را برای ارائه در شب شعر پذیرفت. هر کدام از این شاعران در این شب شعر به روی سن می‌آیند تا یک اثر خود را بخوانند.

رونمای از دو کتاب آیینی

از برنامه‌های ویژه این شب شعر، رونمایی از کتاب صوتی «ندای فاطمیه» و دو جلد کتاب «خیمه‌گاه عشق» است.
کتاب ندای فاطمیه به قلم دکتر مهدی خدامیان آرانی، نگاهی به مظلومیت حضرت فاطمه (س) دارد. این کتاب به درخواست موسسه‌ی فرهنگی بیت‌النور و همکاری موسسه‌ی فرهنگی و هنری هفت برکه در استودیو پارسینا تهیه و ضبط شده است. اجرای این اثر را اعضای انجمن دوبله و گویندگی گراش به عهده داشته‌اند. راضیه آبادیان، نگین اکرمی، میترا دیانت و محمد نوروزی به سرپرستی هوشنگ جمشیدی، گویندگان این کتاب صوتی هستند: و احسان شامحمدی کار تدوین و تنظیم این اثر را را برعهده داشته است. محمد رستم‌پور در بخش امور اجرایی با این گروه همکاری داشته است.

در بخش بعد نیز دو مجموعه نوحه‌ی سینه‌زنی و زنجیرزنی با عنوان «خیمه‌گاه عشق» با حضور عبدالرحمان پورحمانی، نویسنده‌ی این کتاب رونمایی می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را در این خبر گریشنا بخوانید.

خروج از نسخه موبایل