نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جزییات دیدار امام جمعه لار با آیت الله نسابه

گریشنا: امام جمعه جدید لار طی دیداری با آیت الله نسابه امام جمعه سابق و موقت لار، مباحثاتی صورت پذیرفته است. این دیدار به صورت محرمانه انجام گرفته است، اما جزییات آن به رسانه های مجازی درز کرده است. رویارویی قلمی دو سایت لار را بخوانید:

صحبت نو نوشت: شامگاه سه شنبه حجه الاسلام نوربخش با حضور در منزل آیت الله سید محمد حسین نسابه با ایشان دیدار کرد. با توجه به اینکه شایعاتی در خصوص این دیدار در برخی مجاری غیر قانونی منتشر شده بود لازم دانستیم واقعیت این موضوع را از آیت الله نسابه بپرسیم و به اطلاع مردم برسانیم.
آیت الله نسابه در پاسخ به سوال صحبت نو در مورد این دیدار گفتند:

 – ” در خصوص آمدن آقای نوربخش به منزل بنده باید بگویم، ایشان از ابتدای آمدن به لار اصرار داشتند به منزل اینجانب بیایند و با اینجانب ملاقات نمایند و در این خصوص افرادی را واسطه قرار داده بودند. اولین کسی که در این خصوص به منزل اینجانب آمدند حجه الاسلام سید عبدالله نمازی بودند و چند نفر دیگر هم آمدند و قبول نکردم آخرین شخص جناب حجه الاسلام و المسلمین موسوی رئیس محترم دادگستری لارستان بودند. به علت اصرار ایشان و اینکه در اصل دارابی هستند و و علاقه خاصی خاندان نسابه داشتند، پذیرفتم که جهت تذکرات و آگاهی دادن نسبت به عظمت لارستان و امور مهم دیگر حجه الاسلام نوربخش به منزل اینجانب بیایند. لذا دیشب که شب چهارشنبه بود با آقای موسوی ریاست دادگستری آمدند به منزل اینجانب و این جانب فصل مفصلی از نکاتی که لازم است ایشان در خصوص وسعت جغرافیایی و قدمت تاریخ لارستان در نظر داشته باشند و نیز تذکراتی در مورد برخورد با مردم اصیل و مجاهد لارستان بالاخص جوانان پایگاه شهید شاکری مستقر در مسجد جامع و مسائل حوزه و مصلا مطرح کردم و گفتم که در این حوزه ها شما دخالت نکنید و در این باره صحبت زیاد شد.

 اما در خصوص وحدت روحانیت لارستان که گویا برخی افراد ناپخته نگران آن هستند، نیازی نیست که کسی به ما تذکر دهد وحدت مردمی و اتحاد روحانیت منطقه لارستان وجود داشته و خواهد داشت و لزومی نداردکه دیگران به ما رهنمود بدهندو این ما هستیم که به آنان رهنمود داده و راهنمایی و ارشاد می کنیم تا با حرکات نپخته خود وحدت روحانیت بومی از شیعه و سنی لارستان را تخریب نکنند و در اموری که مربوط به آنها نیست دخالت ننمایند، زیرا دخالت آنان موجب اختلاف است. کسانی که سایت بازی می کنند و موجب تحریف حقایق و افترا و دروغ می شوند بدانند که تحریف افترا و دروغ از گناهان کبیره است  وعلاوه بر اینکه مبغوض خداوند می باشند با مردم شریف لارستان هم طرف خواهند بود و مورد تنفرعموم هستند.”


از دیگر سوی لادستان نوشت: در پی درج خبر دیدار حضرت حجه الاسلام والمسلمین دکتر نوربخش امام جمعه لارستان با آیت الله محمدحسین نسابه، از سوی دفتر امام جمعه محترم لارستان جوابیه ای به قلم حجه الاسلام نوربخش درباره مباحث مطرح شده پیرامون این جلسه برای لادستان ارسال شده که بدون کم و کاست درج می شود.


بسمه تعالی
با سلام به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا رضوان الله تعالی علیه و سلام بر مردم شریف لارستان .

در رابطه با ملاقات اینجانب با حجه السلام نسابه زیده عزه / لازم است بعضی مطالب را توضیح دهم تا مردم آگاه و بصیر لارستان در جریان قرار گیرند

– در روزهای اولیه ورود اینجانب به لارستان علما و مردم به دیدن اینجانب می آمدند و آقای سید عبدالله نمازی هم از کسانی بود که به دیدن من آمد و در جلسه ای که آمده بودند پیشهاد کردند که اگر شما حرفی نداشته باشید با آقای نسابه ملاقاتی داشته باشید ، بنده گفتم آقای نسابه از رفقای قدیم من هستند و من با هیچ کس دشمن نیستم.

بعد از ایشان چند نفر دیگر همین پیشنهاد را دادند تا رسید به آخرین نفر جناب حجه السلام موسوی ریاست محترم دادگستری که بنده بخاطر احترام ایشان قبول کردم و روز بعد یعنی سه شنبه آقای موسوی فرمودند که امروز آقای نسابه سه مرتبه زنگ زدند که بنده آماده ملاقات با نوربخش هستم تشریف بیاورید و بعداً خودشان (جناب نسابه) در جلسه اظهار داشتند وظیفه ما بود به دیدن شما بیائیم که بنده تشکر کردم .

موضوئی که برای بنده مورد سوال است اینکه جز ما سه نفر کسی نبود ، چگونه (جزئیات) این ملاقات انتشار پیدا کرد .
و (بهتر است)سوال دوم از آقای نمازی و موسوی سوال شود که آیا بنده تقاضای ملاقات با آقای نسابه را دادم یا خود ایشان از روی خیرخواهی این پیشنهاد را فرمود .

در این ساعتِ حضور ما با آقای نسابه این موضوعات مطرح شد :

مسئله ایجاد دفتر در مسجد جامع بنا به پیشنهاد عده ای از معتمدین شهرستان و مطالبی در رابطه با حوزه علمیه و هیچ گونه بحثی در رابطه با مصلی نبوده است .

مایه تعجب است که چگونه این خبر ملاقات به بیرون انعکاس پیدا کرده است چون جلسه خیلی محرمانه بود و هیچ گونه تذکری از ناحیه آقای نسابه به اینجانب که دخالت در امور حوزه علمیه و مسجد جامع و مصلی نبوده است که این سایت(صحبت نو) اینگونه وانمودکرده است.

و رفتن اینجانب پیش آقای نسابه به جهت دیدن ایشان و ارائه تقدیر نامه و یک عدد سکه بهار آزادی که از طرف دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای تقدیر از زحمات چند ساله ایشان از تهران (که)به بنده داده بودند (تا به نیابت)به آقای نسابه بدهم به این خاطر خدمت ایشان رسیدم .

سید مجتبی نوربخش

خروج از نسخه موبایل