نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

همایش کوچک بچه‌ها در روز کودک

هفت برکه (گریشنا): کمیته بازی‌ها و ورزش کودکان گراش با اجرای همایش ورزشی کودکان، هیجان و شادی را در آخرین روز از هفته‌ی ملی کودک به آن‌ها هدیه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش: پنج‌شنبه، ۱۹ مهر ماه، مینی همایش ورزشی کودکان با حضور ۱۵۰ کودک دختر زیر ۹ سال و کودک پسر زیر ۷ سال درسالن سرپوشیده اداره تربیت بدنی گراش برگزار شد.

اداره‌ی ورزش و جوانان وکمیته بازی‌ها و ورزش کودکان هیئت همگانی شهرستان گراش مسئولیت اجرای این همایش را برعهده داشت.باشگاہ فروزان و تزئینات اتوموبیل شہرام نیز در برگزاری این همایش حامی مالی کمیته بازی و ورزش بود.

آموزش حلقه و طناب زنی،ورزش همگانی کودکان زیر نظر خانم غیبی،اجرای بازی‌های استقامتی،سرعتی،قدرتی،مسابقات ورزشی و رنگ‌آمیزی،اهدای هدایا و جوایز ارزنده با انجام قرعه‌کشی و سخنرانی دکتر شیرین مقتدری، مشاور و روانشناسی کودکان و اھدا لوح تقدیر از طرف ھیئت ھمگانی به رئیس ھیئت بانوان خانم پالایش و دکتر شیرین مقتدری از جمله بخش‌های این همایش بود و در نهایت حاضرین در این مراسم پذیرایی شدند.

نحوه‌ی اهدای جوایز به کودکان حاضر در این همایش بازخوردهایی به همراه داشت، علی‌اکبر شامحمدی، مدیر دبیرستان عالیان در یادداشتی از انجام قرعه‌کشی برای اهدای جوایز به کودکان در این همایش انتقاد کرده است. او این یادداشت را در شبکه‌های مجازی منتشر کرد. 

در این یادداشت آمده است:

دیروز پنج‌شنبه به مناسبت روز جهانی کودک، مراسم جشنی برای کودکان (عمدتاً زیر ۹ سال) در سالن چند منظوره استادیوم برگزار شد.
باید همین ابتدا از اداره تربیت بدنی، تزیینات اتومبیل شهرام، باشگاه فرهنگی ورزشی فروزان، هیات ورزشهای همگانی و همه‌ی کسانی که برای برگزاری این جشن تلاش کرده‌اند تشکر کنم. شکی نیست مسوولین جشن دیروز، هدف‌شان ایجاد محیطی شاد وتشویق بچه‌ها برای ورزش بوده است‌.
کودکان عاشق بازی هستند و اگر همراه با گروه بزرگی از هم‌سالان زیر یک سقف باشد عالی است. ولی متاسفانه چیزی که حلاوت این کار زیبا را برای عده‌ای از کودکان نابود کرد و یا به عبارتی کام‌شان را تلخ کرد، شیوه‌ای ناآگاهانه و غیر کارشناسی دادن هدایا بود.
در مراسم دیروز هدایایی را به قید قرعه به تعدادی از این کودکان اهدا شد. کاری که موجب ناراحتی عده‌ای از بچه‌ها شد. اصولاً بچه‌های کم سن و سال قدرت درک مفهوم قرعه‌کشی را ندارند. اینکه هدایا را صرفا بر اساس قرعه و نه رقابت اهدا کنیم، کودکان بر‌نمی تابند. آنها دوست دارند رقابت کنند، تفریح کنند و تشویق شوند. بچه‌هایی که در قرعه‌کشی جایزه گرفتند که شاداب به خانه‌ی گشتند ولی حواسمان به آن گروهی که دست خالی برگشتند بود؟. اشک‌ها و بغض‌هایی این کودکان که بی‌دلیل ایجاد شد را هم دیدیم؟ نباید فراموش کرد بچه‌هایی که در قرعه‌کشی جایزه ای نبرده‌اند دل‌آزرده و متنفر از این مراسم به خانه‌برگشته‌اند. آن قدر متنفر و ناراحت که حتی تلاش پدر و مادرشان برای دلجویی‌اش با خرید چند جایزه هم اثری نداشته است!
کودکانی که دست خالی برگشتند خود را کهتر و بدبخت تصور می‌کنند، و خیال می کنند کمتر دوست داشته شده‌اند. آنها دنیا را صاف و ساده می بینند و اینگونه اتفاق‌ها را به جای اینکه به قرعه و احتمال نسبت بدهند به عملکرد خود و یا دیگران نسبت می‌دهند. چیزی که خیلی خطرناک است این است که خودشان را بدون دلیل بدبخت و مایوس حساب میکنند و افراد دست‌اندرکار را ظالم!
امیدوارم در برنامه‌های آینده مسوولین امر دقت بیشتری داشته باشند و با مبلغ ورودی که از همه دریافت می کنند و همچنین کمک اسپانسرهای محترم برای همه‌ی بچه‌های شرکت کننده هدایایی ارزان قیمت تر تهیه‌کننده و به همه بچه‌ها اهدا نمایند تا خاطره یک روز شاد و مفرح‌ هیچ کودکی مکدر نشود.

روابط عمومی ورزش و جوانان در جواب به این یادداشت نوشت:

صبح جمعه، ساعت ۸:۳۰ آقای ثابت و آقای سالاری نقطه ضعف‌های جشنواره را بررسی کردند که  یکی از موضوع‌ها همین تهیه جوایز برای همه‌ی کودکان بود.
ناگفته نماند هیات ورزش‌های همگانی با وجود مدت زمان و منابع محدود زحمات زیادی برای اجرای این جشنواره با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده کشید.حتی برای برگزاری این جشنواره از مشاور و روانشناس کودک نیز استفاده شد. ما امیدواریم همیشه بهترین مراسم‌ها با کمترین نقص برگزار شود.

چند عکس از این مراسم را از لنز دوربین فاطمه ناصری و مرتضی موغلی را با هم می‌بینینم.

varzesh kodakan20

 

 

خروج از نسخه موبایل