نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تکمیل پلاک‌کوبی خانه‌های گراش همچنان در انتظار پیمانکار

هفت برکه(گریشنا): در سال ۹۶ برای دو هزار و ۳۱۶  محل جدید کدپستی مشخص شده است ولی هنوز پلاک کدپستی در بسیاری از نقاط نصب نشده است و این پروژه به صورت نیمه تمام رها شده است.

به گزارش هفت برکه، پروژه تایید پلاک پستی املاک گراش از نیمه دوم سال ۹۵  آغاز شد اما هنوز هم بعضی از مناطق شهرستان گراش فاقد کدپستی است و یا پلاک آن‌ها نصب نشده است. رییس اداره پست می‌گوید قرار است تا پایان سال ۹۷ بعد از یک وقفه طولانی این پروژه به پایان برسد.

آشفته: ۸۰ درصد مناطق گراش پلاک کوبی شده است.

شکرالله آشفته، رییس اداره پست شهرستان گراش با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه پلاک کوبی را در گراش نیمه تمام رها کرده است گفت: « پیمانکار مربوطه از شش ماه دوم سال ۹۵ اقدام به عملیات فهرست برداری و تخصیص و نصب کدپستی کرد و تا شش ماه اول سال ۹۶ این کار ادامه داشت و به استان پایان کار را اعلام نمود. طبق بازدید انجام گرفته توسط کارشناس کدگذاری و رییس پست شهرستان نواقصی در کار مشاهده شد و از استان درخواست اتمام کار را داشتیم. در شهرستان گراش تقریبآ ۷۰ تا ۸۰ درصد پلاک کوبی شده و منازل پلاک کدپستی دارند اما به دلیل کم کاری پیمانکار مربوطه کار تکمیل نشده است. ما مکاتبه کرده‌ایم و با دستور مدیرکل محترم پست استان مقرر شده است که پیمانکار تا پایان سال پلاک‌کوبی شهرستان گراش به اتمام برساند.»

رئیس اداره پست شهرستان گراش با بیان این که کدپستی به همه نقاط اختصاص داده می‌شود، گفت: «تا زمان حل شدن موضوع پلاک‌کوبی، اداره پست با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی کدپشتی، تا این لحظه به اکثر متقاضیان کدپستی پاسخ داده است و حداقل عدد ۱۰ رقمی کدپستی را به منازل و اماکن تخصیص می‌د‌هد، فقط اختیار ساخت پلاک ندارد که این کار باید توسط پیمانکار انجام شود.»

آشفته در مورد مناطق روستایی گفت: «دغدغه ما اتمام کامل وضعیت کدپستی شهر گراش، قسمتی از بخش ارد و روستاهه‌ای تابعه و دهستان فداغ و خلیلی نیز است. چون تقریبآ دو یا سه سال از پلاک‌کوبی و تخصیص کدپستی این مناطق می‌گذرد و نیاز به بهنگام سازی، فهرست برداری، ساخت و نصب پلاک داریم که امیدوارم با حضور پیمانکار تا پایان سال این امر محقق شود و بتوانیم مشکل کدپستی شهرستان حل کنیم.»

رییس اداره پست گراش در ادامه اظهار داشت: «شاید پلاک کدپستی درب منزل نصب نشده باشد ولی قطعآ در اکثر مناطق شهرستان، کدپستی به منازل تخصیص داده شده است و باید منتظر حضور پیمانکار جهت ساخت و نصب پلاک بود.»

آشفته در مورد کسانی که حتی شماره کدپستی ندارند گفت : «کسانی که به هیچ عنوان کدپستی ندارند با داشتن اطلاعاتی از وضعیت مکانی خود و نزدیکترین کدپستی به منزل خود به اداره پست مراجعه نمایند تا چنانچه اطلاعاتی از مکان مورد نظر وجود داشته باشد به این منزل و اماکن کدپستی ده رقمی تخصیص داده شود.»

شکرالله آشفته در ادامه به صندوق‌های پستی نصب شده در درب منازل اشاره می‌کند و می‌گوید: «نصب این صندوق‌ها موضوعی نیست که فقط در گراش و درب منازل گراش نصب شده باشند بلکه در تمام کشور و در اکثر شهرها این صندوق‌ها درب منازل، سازمان‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها نصب شده‌اند ولی متآسفانه بدلیل عدم فرهنگ سازی مناسب و عدم اجبار نمودن ادارات گاز، برق و آب به نیروهای خود همچنان قبوض در لای درب منازل گذاشته می‌شود. ما بر حسب وظیفه و نیاز شهرستان نسبت به نصب این صندوق‌ها اقدام نموده‌ایم و قطعآ چنانچه نیاز بدانیم و مردم استقبال کنند مجددا کار نصب این صندوق‌ها را شروع می‌کنیم. درحال حاضر هیچ گونه قبضی توسط اداره پست توزیع نمی‌شود و اختیار چندانی جهت قبوض نداریم.»

 

 

خروج از نسخه موبایل