نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حسنی رییس شورا ماند / باقرزاده سخنگو شد

هفت‌برکه – گریشنا: در نتیجه‌ی انتخابات هیات رییسه‌ی شورای اسلامی شهر گراش که امروز هفتم شهریور برگزار شد، تنها یک تغییر در عنوان‌ها دیده می‌شود: اکبر باقرزاده سمت سخنگویی شورا را از فوزیه ناصری گرفت. در این جلسه که فوزیه ناصری آن را در میانه ترک کرده بود، علی‌اصغر حسنی با سه رای از چهار رای رییس شورا؛ و مصطفی خورشیدی نیز با سه رای از چهار رای نایب رییس شورا ماندند.

مهندس باقرزاده در گفتگو با خبرنگار گریشنا از دلایل شورا برای این انتخاب گفت: «عملکرد آقای حسنی در خارج از شهر مورد قبول اعضای شورا بود، و عملکرد آقای خورشیدی هم در درون شهر. بر همین اساس، ما اینطور انتخاب کردیم تا نفع شهر هم در داخل و هم خارج از شهر تامین شود.» به گفته باقرزاده، برای ریاست شورا علی‌اصغر حسنی و مصطفی خورشیدی کاندیدا شدند، که در نهایت رای‌ها به نفع حسنی بود. حسنی امسال یک رای کمتر از سال گذشته به دست آورد و تنها با سه رای رییس شورا شد.

سخنگوی شورا در مورد نحوه انتخاب نایب‌رییس هم می‌گوید: «برای نایب رییسی، آقای خورشیدی خود را نامزد نکرده بود، اما ما به او رای دادیم. آقای دکتر فتحی با این که می‌توانست برای نایب‌رییسی کاندیدا شود، اما متانت و گذشت به خرج داد و با توجه به عملکرد آقای خورشیدی، ایشان را انتخاب کرد.»

باقرزاده در ادامه هم می‌افزاید: «من برای هیچکدام از عناوین کاندیدا نشده بودم، اما به سفارش دوستان، سمت سخنگویی را پذیرفتم.»

حاشیه‌ی جنجالی: عدم شرکت ناصری در انتخابات

اما جلسه‌ی مهمی چون انتخابات هیات رییسه نیز در شورای پنجم بی‌حاشیه نماند: فوزیه ناصری، عضو همیشه معترض شورا، به دلایلی که هنوز روشن نشده است، با یکی از اعضای شورا وارد بحث و جدل شد و جلسه را در میانه راه ترک کرد. او ساعتی بعد در شبکه‌های اجتماعی متنی را منتشر کرد و نوشت جلسه را به دلیل اهانت به خودش ترک کرده است. در بخشی از این متن آمده است: «امروز حدود ساعت ۱۱:۴۵دقیقه با اینجانب تماس گرفته شد که سریع بیایید ساختمان شورا، چون قراره هیات رئیسه انتخاب کنیم. بنده نیز بصورت تعجیلی رفته و در جلسه حضور یافتم، اما به دلیل اهانت‌های بی‌شمار آقای مرتضی فتحی از جلسه خارج شدم.»

ناصری به موضوع فشار اعضای شورا برای استعفا دادنش نیز دوباره اشاره کرد: «در تعجبم که چرا برخی از اعضای شورا علاقمند هستند با فشار آوردن، اهانت، توهین، تهمت و تحقیر مرا مجبور به استعفا کنند تا اسب مرادشان را راحت‌تر بدوانند؟! اما بنده عرض می‌کنم تا جایی که صلاح بدانم و حضورم مانعی برای یکه‌تازی برخی باشد، بر عهد خود با مردم خوب گراش پایبندم و با تمام سختی‌ها، مشکلات، اهانت‌ها و تهمت‌ها ایستادگی کرده و محکم‌تر از قبل به کارم ادامه خواهم داد.»

سخنگوی جدید شورا، اهانت را تکذیب کرد

اما اکبر باقرزاده که از امروز جای ناصری را در سمت سخنگویی شورا گرفته است، صحبت‌های ناصری را تکذیب می‌کند: «آقای دکتر فتحی و هیچ‌کدام از دیگر اعضای شورا هیچ اهانت و بی‌احترامی به خانم ناصری نکردند. هیچکدام از ما نیز مایل به استعفای ایشان از شورا نیست. هر چند تاکنون خود ایشان چندین بار گفته‌اند که از شورا استعفا می‌دهند.»

باقرزاده در مورد موضوع بحث ناصری و فتحی هم می‌گوید: «این دو نفر یک بحث ساده با هم داشتند که من نمی‌دانم اصلا از کجا شروع شد. ولی دکتر هیچ بی‌احترامی به ایشان نکرد و گذشت نشان داد. به هر حال هر کس وارد شورا می‌شود، باید جمع را در نظر بگیرد. بعد از ترک جلسه توسط ایشان هم، در زمان رای‌گیری، نماینده فرماندار با ایشان تماس گرفت که برای رای دادن بیاید، ولی حاضر نشدند.»

خروج از نسخه موبایل