نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گراشی‌ها چرا می‌میرند؟

هفت‌برکه – گریشنا: سکته و سرطان عامل اصلی مرگ گراشی‌ها در سن ۳۰ تا ۷۰ سالگی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، کمیته خدمات نوین سلامت با موضوع مهمترین علل مرگ و میر سال ۹۶ در میانسالان و  گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال برگزار شد.

دوشنبه ۲۹ مردادماه با حضور دکتر علیرضا گلستان معاون بهداشت و مهندس علیرضا مساح معاون فنی معاونت بهداشت شهرستان این جلسه در دفتر معاون بهداشت برگزار شد.

ثریا انصاری مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، به ارائه گزارشی از مهمترین علل مرگ های میانسالان و گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال شهرستان و مقایسه آن با میزان مرگ کشوری و مهمترین علل مرگ کشور و شهرستان پرداخت.

بر اساس گزارش ارائه شده مهمترین علل مرگ گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال (میانسالان) در کشور به ترتیب: سکته قلبی، حوادث مربوط به حمل و نقل، سکته مغزی، سرطان ها و دیابت بوده است که  زنان در این گروه سنی، سکته قلبی، سرطان پستان، سکته مغزی، دیابت و حوادث مربوط به حمل و نقل و مردان در این گروه سنی، سکته قلبی، حوادث مربوط به حمل و نقل، سکته مغزی، سرطان ها و دیابت رخ داده است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در مورد وضعیت گراش گفت:« مهمترین علل مرگ و میر گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ شهرستان گراش به ترتیب: بیماری‌های قلبی -عروقی، سرطان‌ها، حوادث مربوط به حمل و نقل و بیماری های تنفسی مشاهده شده است و  مهمترین علل مرگ و میر گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال شهرستان بیماری های قلبی- عروقی، سرطا‌ ها، حوادث حمل و نقل، بیماری های تنفسی و دیابت بوده است.»

انصاری گفت: «بطور کلی نرخ مرگ و میر در سطح شهرستان در گروه های سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و ۳۰ تا ۷۰ سال مردان نسبت به زنان بیشتر بوده است.»

در پایان جلسه پس از بررسی علل مرگ و میرها در سطح شهرستان تصیماتی جهت اجرا در سطح ستاد و محیط اتخاذ شد.

 

 

خروج از نسخه موبایل