نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

کنکوری‌های ۹۷ از نردبان کمک گرفتند

هفت‌برکه – گریشنا: ۸۴ نفر از داوطلبان کنکور از کمک‌های مشاورین نردبان برای انتخاب رشته خود استفاده کردند.

به گزارش گریشنا، امروز ۲۰ مردادماه ۱۳۹۷ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۷ است. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری (خبر در گریشنا) دومین دوره پایگاه انتخاب رشته نردبان روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه با همکاری مدیریت آموزش و پرورش گراش در دبیرستان ام‌البنین(س) برگزار شد.

محمد حاجی‌نژاد، مدیر پایگاه انتخاب رشته کنکور ۹۷، در مورد نحوه برگزاری این برنامه گفت: «دانش‌آموزان در دو فاز و چهار گروه آموزشی مشاوره گرفتند. در فاز نخست این برنامه، دانش‌آموزان در خصوص رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور با مشاورین صحبت کردند و در فاز دوم برای اولویت‌بندی و تنظیم انتخاب‌های خود از ۲۲ مشاور همکار نردبان در رشته‌های مختلف مشورت گرفتند.»

حاجی‌نژاد درباره استقبال از پایگاه امسال گفت: «پایگاه امسال در چهار رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و گروه زبان و هنر برگزار شد که از این میان گروه علوم تجربی بیشترین مراجعه را داشت. تعداد کل مراجعه ما ۸۴ نفر بود که آماری بیشتری از سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.»

حاجی‌نژاد در مورد مشاورین نردبان گفت: «تلاش ما این بوده که از ظرفیت دانشجویان و دانش‌آموختگان گراشی استفاده کنیم. همچنین تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از تجربه کسانی که در سال‌های گذشته متولی این امر بوده‌اند استفاده کنیم.»

دانیال شمسی، یکی دیگر از برگزارکنندگان این برنامه، در مورد ویژگی برنامه امسال گفت: «یکی از وجوه تمایز این برنامه با سال‌های گذشته، حضور داوطلبین غیر گراشی بود. در این برنامه تعدادی از داوطلبین بخش‌های تابعه شهرستان گراش نیز حضور داشتند.»

گروه نردبان مجموعه‌ای متشکل از دانشجویان و دانش آموختگان گراشی است که در زمینه توسعه آموزش فعالیت می‌کند. این مجموعه از سال گذشته و با همایش نردبان ۹۶ کار خود را آغاز کرده است.

یکی از فعالیت‌های نردبان در سال‌ گذشته، تقدیر از برگزیدگان کنکور بود. مجید محبی معاون آموزشی مدیریت آ.پ گراش در مورد برنامه امسال به گریشنا گفت: «برنامه تقدیر از برگزیدگان کنکور امسال بعد از اعلام نتایج نهایی و به ویژه مشخص شدن پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان در نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود. آموزش و پرورش توان محدودی برای تقدیر از برگزیدگان دارد و به همین علت از خیرین دعوت می‌کنیم که برای برگزاری تقدیری شایسته از آینده‌سازان شهر، ما را یاری کنند.»

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۲۰ مردادماه به پایان می‌رسد، اما ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور و گزینش بر اساس سوابق تحصیلی تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

 

خروج از نسخه موبایل