نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بیست سوال یک شهروند از شورا و شهرداری گراش

هفت‌برکه- گریشنا: به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهداری، دکتر ابراهیم مهرابی به عنوان یک شهروند در یادداشتی ۲۰ سوال را از شورای شهر و شهرداری پرسیده است. به درخواست ایشان صرفا نظراتی که با نام حقیقی نوشته شود در پایین مطلب منتشر خواهد شد.

امروز ۱۴ تیر روز شهرداری و دهداری است. به عنوان یک شهروند، به شهردار و مجموعه همکاران‌شان و ایضا شورای محترم تبریک عرض می‌کنم.

این مناسبت را مغتنم شمرده و مطالبی را در قالب سوال از شورا و شهردار محترم می‌پرسم. انتظار می‌رود به جای سوق دادن بحث به سمت مجادله، در محیطی دوستانه جهت تنویر افکار، پاسخ ملموس و منطقی ارایه فرمایند. امید است خداوند روز به روز بر توفیقات خدمتکاران واقعی مردم بیفزاید.‌ دوستان بدانند که خدمت بی‌منت، صدقه سلامتی خود و خانواده‌هایشان خواهد بود. یقینا کارهایی که برای رضای خدا صورت می‌گیرد، موجب عزت افراد و تمایل قلوب به سمت آنان می‌شود.

اجازه دهید بگوییم پرسیدن حق هر شهروند و پاسخِ صادقانه، وظیفه هر یک از موکلین ما در شوراست. حقیر به سه تن از اعضای فعلی شورا رای داده ام، حتی اگر به هیچ کدامشان هم رای نداده بودم، بازهم حق پرسش برای بنده و امثال بنده محفوظ بود‌. قبل از طرح سوالات اساسی چند پیشنهاد را ارایه می‌کنم .

پیشنهاد۱:  شورا برای سوالات، پاسخ مکتوب و مستدل به گریشنا جهت درج ارسال فرمایند. یا رسما بگویند پاسخ نمی‌دهیم تا ما نیز نپرسیم.

پیشنهاد ۲: در صورت میسر نبودن۱، جلسه پرسش و پاسخ با حضور تمام اعضای شورا با اعلام عمومی تدارک واعلام گردد.

پیشنهاد۳: حقیر با اسم این مطالب را نوشته‌ام لذا مسئولین محترم گریشنا، کامنت‌های با نام‌های غیر مشخص را درج نکنند. و از خوانندگان خواسته شود تا با اسم و رسم مشارکت کنند.

نکته: مشکلات را در قالب سوال و در مقام انشاء طرح می‌کنم تا ابتداءََ به رد یا تایید مطالب نپرداخته باشیم. اما پس از پاسخ شورای محترم (و اگر سوال شخصی بود، پس از پاسخ عضو محترم شورا) و ارائه اسناد، در مقام توصیف و خبر، نکاتی را به اطلاع خوانندگان محترم خواهیم رساند.

سوال ۱:

در افواه عامه مطرح شده که برخی از اعضای شورا، به شدت سرگرم تغییر کاربری در جهت منافع خود و آشنایان هستند.

لذا می‌پرسیم:

آیا درست است که برخی از اعضای با نفوذ شورا، خود پیش قراول تغییر کابری اراضی زراعی و باغی و تفکیک و فروش آتی آن هستند؟

 سوال۲:

گفته می‌شود در اضافه شدن محدوده خدماتی شهر دخالت سوگیرانه می‌شود.

اکنون می‌پرسیم:

آیا از ناحیه برخی از اعضای محترم بر مشاور طرح تفصیلی فشار وارد شده است تا اراضی متعلق به خود، دوستان نیابی و بستگان به محدوده ملحق گردد؟

سوال۳:

اخیرا (کما فی السابق) نخل‌هایی جهت سهولت در تغییر کاربری قطع شده است.

شنیده‌ها حاکی است که خاطیان از ناحیه برخی افراد، مورد حمایت و تحریک لسانی بوده‌اند. آیا عضوی از اعضای محترم شورا در این تحریک و حمایت دخیل بوده‌اند؟

 سوال۴:

اعضای شورا تا چه اندازه در ساخت، ترویج و فروش باغ‌شهرهای شخصی دخیل هستند؟

 سوال۵:

چرا یکی از اعضای شورا (و شایدجمعی) به تقاضای ملتمسانه فرماندار محترم، از ایجاد پیست سوارکاری در پارک جنگلی ممانعت به عمل می‌آورند در حالی که مجوز قانونی ایجاد آن از مراجع قانونی اخذ شده بود و ایجاد آن هیچ منع قانونی نداشته و شورا و شهردار سابق و شهردار فعلی و برخی از اعضای شورای فعلی در اجرایی شدن آن مشارکت کرده‌اند!

سوال۶:

عملکرد شورای پنجم در ارتباط با بحث حریم شهرستان چه بوده است و چرا تاکنون هیچ گزارش ملموسی ارایه نشده است؟

محتوای مباحث مطروحه در جلسه برخی از اعضای شورای شهرلار و گراش در خصوص محدوده گراش چه بوده است و چه قول‌هایی به آنان داده اید؟! آیا مردمی که به شما اعتماد کرده‌اند را در این خصوص محرم می‌دانید تا با آنان گفتگو کنید؟

سوال ۷:

گفته می‌شود یکی از اعضای شورا تلاش بسیار کرده است تا مجوز در حال اخذ معدن شن و ماسه شهرداری (که نفع عام در آن است) به سرانجام نرسد تا بتواند این اراضی را به زمین‌های واگذارشده پیشین به خود ، ملحق گرداند؛ آیا درست است؟

سوال۸:

آیا صحت دارد که شورا در تعامل با برخی از ادارات استانی و ادارات کل ، ضعف داشته و در مراجعات، درخواست‌های شخصی برخی از اعضا پررنگ‌تر بوده است تا درخواست‌هایی که نفع عمومی در آن بوده است؟

سوال ۹:

 چرا شورا افراد غیر متخصص و بدون پیشینه تجربی و کارآمد را در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون‌های ویژه به کار می گمارد؟

سوال ۱۰:

چرا طرح تفصیلی معطل مانده است؟ مشکل کار کجاست؟

سوال۱۱:

 چرا شورا در طرح‌های تصویبی خود، اولویت‌بندی نکرده و بدون ارایه پیوست فرهنگی و زیست محیطی، اقدام به اجرای آن کرده است؟ (مثلا طرح پارک جنگلی تنگ آب به جای پارک جنگلی جاده گراش -لار) پر واضح است که تثبیت مالکیت گراش در زمین‌های به سمت لار از اولویت استراتژیک برخوردار است.

سوال ۱۲:

آیا راست است که برخی از اعضای شورا در امورات جهادکشاورزی و… ( واگذاری‌ها، صدوراسناد و…) به عنوان رابط و دلال دخالت کرده و مبلغی تحت عنوان همیاری اخذ می‌کنند؟ آیا این کار قانونی و موجه است؟

سوال۱۳:

چرا شورا و به تبع آن شهرداری با تخریب‌کنندگان نخلستان‌ها در محدوده داخلی شهر برخورد نمی‌کنند؟! در حالی که قانون در این رابطه صریح و قاطع است! علت چیست؟

سوال۱۴:

چرا ستاد راهبردی توسعه گراش را معلق کرده و تمام استعداد طیف‌های مختلف فکری و محله‌ای که به خدمت گرفته شده بود را ملغی و بی‌اثر کردید و به جای آن تشکیلاتی غیر دانش‌محور و غیرپویا را تشکیل دادید؟

سوال۱۵:

متعددا شنیده می‌شود که یکی از اعضای شورا، شهردار را ایذاء و تهدید می‌کند تا امتیازاتی را برای خود و بستگان درجه یک خود اخذ کند. و چون شهردار تمکین نمی‌کند وی را تهدید به استیضاح مکرر و عزل می‌کند؟

سوال۱۶:

گفته می‌شود دوتن از اعضای محترم شورا، در صدد اخراج کارمندان راست دست و خدوم و تقویت کارمندان کج دست و سوء استفاده گر هستند؟ چه توضیحی برای این کار دارید؟ آیا عزل ونصب کارمندان در حیطه وظایف شوراها می‌باشد؟

سوال۱۷:

دوستان شورا چقدر تاکنون به شعارهای زیر عمل کرده اند؟ در این مدت مسئولیت اگر گزارشی از شعارها و اقدامات منطبق با آن را به مردم ارایه دهند قطعا بر محبوبیت شما افزوده می‌گردد.

بخشی از شعارهای مکتوب انتخاباتی دوستان شورا به قرار زیر است (شعارهای مطروحه در جلسات تبلیغی که بسیار هیجان‌انگیز و فانتزی بودند و فعلا از طرح آنها خودداری می‌کنیم باشد برای وقتی دیگر) :

اکبر باقرزاده:  رای تو/ سعی من/ آینده شهرما (به خصوص قول توسعه محدوده که در حیطه وظایف شورای عالی شهرسازی است و مسکن جوانان/ آیا فشار بر مسکن بسیجیان در راستای حمایت از مسکن جوانان است؟ چه پاسخی دارید؟)

علی اصغرحسنی: پیگیری امور کلان شهرستان ( محدوده/ اشتغالزایی/ نفت وپتروشیمی ، مسکن جوانان، مسکن روستایی و….)

مصطفی خورشیدی: فراتراز شورا، فراتراز شهر ( درباب کلان طرح های منطقه ای ،استانی وملی و یافتن ربط و نسبت گراش با آن طرحها) چه گامی برداشته شده است؟

فوزیه ناصری: اندیشه جوان،اقدام و عمل و آینده ای روشن ( برای جوانان و شفاف سازی رفتارهای اعضا چه اقداماتی صورت گرفته است؟)

مرتضی فتحی: در محضر خدا با همیاری شما مردم بزرگوار با اندکی اخلاص و پشتکار منتظر توفیقات الهی( مادی و معنوی) برای شهرمان باشیم. ( کدام توفیق مادی ومعنوی میتوانید ارایه دهید که حاصل تدبیر شماست؟)

 سوال۱۸:

گرچه اختلاف نظر موجب رشد است اما چرا برخی از اعضا، اختلافات را به درگیری و شکایت و حواله به دادگاه کشانده‌اند؟ آیا این به معنی کاهش توان شورا و فرسایش استعداد مفید آنان و در نتیجه موجب یاس و ضرر مردم نیست؟!

 سوال۱۹:

جهت اشتغال و به کارگیری جوانان بیکار و ارتقاء شاغلین چه اقداماتی انجام داده اید؟ تقریبا در شعارانتخاباتی اکثر دوستان این مساله مشاهده می‌شد.

 سوال۲۰:

اتهاماتی که به شورای چهارم درخصوص مسایل مالی زدید تا چه حد صحت داشت وچرا پیگیری سازمانی و قضایی نشده و اگرشده است نتیجه چه بوده است؟

امیداست خداوند شوق خدمت صادقانه را از اعضای شورای محترم شهر نگیرد تا بیش از پیش به مردم خون گرم گراش خدمت نمایند‌. این توفیق بی بدیلی است که فعلا خداوند به شما داده است، بیاییم قدر بدانیم.

با تشکر از حوصله خوانندگان عزیز و پاسخ مسرت بخش آتی اعضای محترم شورا. پذیرای عذر حقیر در صراحت باشید .

بااحترام

ابراهیم مهرابی

خروج از نسخه موبایل