نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اخطار شهرداری: در محمدآباد و سلطان آباد زمین نخرید

هفت‌برکه – گریشنا: شهرداری گراش در مورد تخریب نخلستان‌ها و تفکیک زمین در خارج از محدوده خدماتی شهر گراش اخطار داد. در صورت تخریب نخلستان با هدف تفکیک زمین، شهرداری می‌تواند این زمین‌ها را مصادره کند.

با توجه به تصویب روستای محمدآباد، به نظر می‌رسد هدف مالکین، الحاق به این روستا یا الحاق به محدوده خدماتی است. در حالی که محدوده روستای محمدآباد قطعی شده و فقط شامل خانه‌هایی است که پیش از این ساخته شده است. گسترش محدوده خدماتی نیز با توجه به طولانی بودن روند قانونی، بعید به نظر می‌رسد. گزارشی از گسترش قطع نخل در حاشیه شهر در شماره ششم نشریه گراش نیز منتشر شده بود، که به نظر می‌رسد به این اطلاعیه مرتبط باشد (گزارش را اینجا بخوانید.)

اطلاعیه شهرداری گراش

«اخیرا مشاهده شده است در اطراف روستای محمدآباد و سلطان‌آباد (خارج از محدوده خدماتی) به صورت غیر قانونی تعدادی قطعه زمین در حال تفکیک و فروش است. لذا توصیه می‌شود از خرید و فروش این اراضی به جد خودداری کنید. از تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷ در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز، دیوارکشی، حصارکشی و …، پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع و تخریب خواهد شد.

برابر تبصره یک ماده شش لایحه حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، در صورتی که قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه‌سازی استفاده کند، همه‌ی زمین به نفع شهرداری ضبط می‌شود و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می‌رسد.

 

خروج از نسخه موبایل