نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

هر یک متر حرم امام حسین(ع) ۳ میلیون تومان سند خورد

هفت‌برکه – گریشنا: جلسه ستاد عتبات عالیات شهرستان گراش با حضور خادمین و مسئولین استانی بازسازی عتبات عالیات، سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهرستان روز یکشنبه سوم تیرماه ۹۷ بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ولیعصر (ع) گراش برگزار شد.  مسئولیت جدید ستاد عتبات عالیات شهرستان گراش با عبدالله شیرزادی است.

شاهچراغ: تدین و وجود خیرین ویژگی بارز مردم گراش است

سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش با بیان اینکه ایرانیان در بازسازی عتبات عالیات پیش قدم هستند گفت: «چقدر ارزشمند است زیارت قبر سیدالشهدا و چقدر ارزشمند است خدمت به چنین زواری که امروز نصیب مردم ایران شده است. خدمات متقابل ایرانیان و اسلام و به خصوص تشیع بر هیچکس پوشیده نیست در این سال‌های اخیر با سرنگونی صدام که این خدمت نصیب مردم ایران شده است. این نعمت خدمت هم در بعد نرم‌افزاری بوده است و هم در بعد سخت‌افزاری. بازسازی عتبات عالیات منحصر به این روزها و سال و این دوره نیست و زمانی که دشمنان حمله کردن به عتبات عالیات این ایرانیان بودند که برای بازسازی پیش قدم شدند و این عنایات و تفضل ائمه را باید قدر بدانیم.»

شاهچراغ در پایان افزود: «ستاد بازسازی عتبات عالیات از وجود و برکات همین مردم است و هیچ بودجه دولتی وجود ندارد و همین کمک‌های مالی باعث شده است که آسایش و امنیت زائرین فراهم شود. در شهرستان گراش مخصوصا در دوره جدید که آقای شیرزادی مسئولیت را عهده دارند اتفاقات خوبی افتاده است. مردم عزیز شهرستان گراش دو ویژگی بارز دارند یکی تدین و علاقه خاص آن‌ها به اهل بیت و سیدالشهدا و دوم وجود خیرین برای ساخت مدرسه، مسجد، امور دیگر و بازسازی عتبات عالیات.»

شریفی: هر متر حرم امام حسین ۳ میلیون تومان است

شریفی، از ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه توفیق ساخت و ساز کل صحن و سرای امام حسین(ع) نصیب ایرانیان شده است گفت: «توفیق لاغرسازی چهار ستون زیر گنبد، و ساخت و ساز کل صحن و سرای امام حسین(ع) به دست ایرانیان است. دو مهندس شیرازی که در امریکا درس خوانده‌اند همکاری دارند و در کل کشور شاید ۵ نفر باشند که دکترای سازه را دارند به دعوت امام حسین (ع) در بازسازی ستاد عتبات عالیات نقش دارند.»

او در ادامه افزود: «بعد از ۸۰۰ سال که بازسازی در حال انجام است دو شهر کرمان و شیراز افتخار توفیق پیدا کرده‌اند. کاری که مردم در عراق برای بازسازی شروع کرده‌اند برای ۵۰۰ سال است، مردم ایران در همه این ۵۰۰ سال ان شاالله که کمک می‌کنند ولی در حال حاضر در حیات خودمان باید این اقدام را انجام دهیم، چون صحن به صورت متری سند می‌خورد، برای کمک به بازسازی هر متری سه میلیون تومان است. پس از همین جا شروع می‌کنیم دفترچه‌هایی توزیع می‌شود و می‌توانید برای کمک به بازسازی صحن امام حسین (ع) دریافت کنید. شنیده‌ام که مردم شهرستان گراش مردمان خیری هستند.»

شیرزادی: در یک سال گذشته مردم گراش صد میلیون تومان به بازسازی عتبات کمک داشتند.

عبدالله شیرزادی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گراش با اشاره به اینکه در یکسال گذشته خیرین گراش صد میلیون تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک داشتند گفت: «این را مد نظر داشته باشید که در هر جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم اهمیت موضوع را می‌رساند. در این یکسال حدود  صد میلیون تومان از طرف خیرین به بازسازی عتبات عالیات کمک شده است. در این جلسه هم چند نفری کمک داشتند که تمایلی به فاش شدن اسمشان نداشتند. در منطقه ارد رابط ما برای کمک آقای فتحی، منطقه برق روز آقای معصومی،فقیهی و آقای محسن‌زاده، منطقه ۲ یا مرکز گراش آقای حسنی، حسن افشار و یونس نوروزی، منطقه ناساگ هم آقای صادقی،فدایی و عظیمی هستند که می‌توانید کمک‌های خود را به دست آن‌ها برسانید.»

سیدجواد معصومی از دیگران سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود گفت: «بیشتر مردم گراش درآمدشان وابسته به خلیج است.که هرچه تورم داخلی افزایش پیدا کند درهم هم افزایش پیدا می‌کند. پس توقع می‌رود که برای عتبات عالیات هم کمک شود. در کمک کردن کمیت مهم نیست کیفیت مهم است، کمک کردن مردم ایران مربوط به این سال‌ها نیست، از زمان‌های گذشته حتی دوره شاه عباس شعرهای فارسی در مدح اهل بیت دیده شده است.»

در پایان مراسم چند تن از خیرین حاضر در مراسم با خرید چند متر از حرم امام حسین (ع) به بازسازی آن کمک کردند.

atabat
خروج از نسخه موبایل