نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سلامت زنان و مردان ۳۰ به بالا، زیر ذره‌بین بهداشت

هفت‌برکه – گریشنا: وضعیت سلامت میانسالان و والدین در برنامه خدمات نوین سلامت بررسی می‌شود.

در حال حاضر سلامت و رشد نوزادان و کودکان زیر نظر مراکز بهداشت بررسی می‌شود اما در بسته جدید خدمات سلامت، نوبت به بررسی سلامت والدین رسیده است. از این به بعد پدر و مادرها هم برای «بهداشتی» باید مراجعه کنند. این خدمات رایگان در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های پزشکان خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال ارائه می‌شود.

چرا والدین باید چک شوند؟

سلامت زنان ومردان گروه ۳۰ تا ۷۰  سال که در خانواده ها نقش والدین را دارا هستند ,محور سلامت خانواده وجامعه است. بیشتر افراد فکر می‌کنند که این گروه افرادی خستگی ناپذیر هستند و هیچ گاه بیمار و ناتوان و از کار افتاده نمی‌شوند. گاهی خود فرد هم همین تصور را نسبت به سلامت خود داشته و کمترین وقت را به سلامت خود اختصاص می‌دهد.

اگر شما در این گروه سنی قراردارید، زمان آن رسیده است که بیشتر به وضعیت سلامتی خود اهمیت دهید. اگر به سلامت خود بی‌توجه باشید، با توجه به وظایف سنگینی که در جامعه و خانواده به عهده شما است خیلی زود فرسودگی، ناتوانی، درد، استرس، افسردگی و بیماری به سراغ‌تان می‌آید.

چه چیز‌هایی چک می‌شود؟

خدمات رایگان نوین سلامت شامل این موارد است.

۱- ارزیابی تن‌سنجی

۲- بررسی الگوی تغذیه و مشاوره تغذیه برای اصلاح الگوی غذایی

۳- ارائه مکمل ویتامین د و کلسیم رایگان

۴- مشاوره و پیگیری ارائه نسخه ورزشی برای بهبود فعالیت بدنی و تحرک

۵- اندازه‌گیری فشارخون، قندخون، چربی خون و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی

۶- سلامت زنان: یائسگی، عفونت های آمیزشی، ایدز و خونریزی‌های غیرطبیعی

۷- غربالگری سرطان پستان، سرطان دهانه رحم و سرطان روده بزرگ

۸- خدمات سلامت اعصاب و روان در زمینه استرس، اضطراب و افسردگی

۹- ارزیابی خطر سقوط

۱۰ – آزمون انجام فعالیت‌های روزانه ….

سنجش سلامت در گراش جلوتر از کل کشور است

خدمات نوین سلامت در کل کشور در حال اجرا است و بر اساس گزارش مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت در حال حاضر تعداد خدمات‌گیرندگان در شهرستان گراش بیش از متوسط کشوری است.

ثریا انصاری مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گزارش آماری از ارائه خدمات نوین سلامت میانسالان در سال ۹۶ به تفکیک دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش و کل کشور بر اساس سامانه سیب ارائه کرد.

بر اساسبراساس گزارش ارائه شده ثریا انصاری : «درصد افراد گیرنده خدمت تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه در کشور ۳۲٫۶ درصد و در شهرستان گراش ۴۰٫۲ درصد، افراد گیرنده خدمت خطر سنجی در کشور ۳۶٫۷ درصد و در شهرستان گراش ۴۰٫۲ درصد، افراد گیرنده خدمت ارزیابی فعالیت بدنی در کشور ۲۸٫۸ درصد و در شهرستان گراش ۳۲٫۱ درصد، افراد گیرنده خدمت بررسی استعمال دخانیات در کشور ۳۱٫۴ درصد و در شهرستان گراش ۳۷٫۲ درصد افراد گیرنده خدمت ارزیابی سلامت روان در کشور ۲۹٫۵ درصد و در شهرستان گراش ۳۱٫۳ درصد، زنان گیرنده خدمت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در کشور ۱۸٫۷ درصد و در شهرستان گراش ۳۳٫۶ درصد، زنان گیرنده خدمت تاریخچه باروری و یائسگی زنان میانسال در کشور ۱۲٫۹ درصد و در شهرستان گراش۲۴ درصد، زنان گیرنده خدمت غربالگری وتشخیص زودهنگام سرطان سرویکس درکشور ۱۴٫۷درصد و در شهرستان گراش ۲۷٫۱ درصد، زنان گیرنده خدمت ارزیابی اختلال عملکرد جنسی در کشور ۱۴٫۷ درصد و در شهرستان گراش ۲۴٫۴ درصد، زنان گیرنده خدمت ارزیابی عفونت آمیزشی و ایدز در کشور ۱۲٫۸ درصد و در شهرستان گراش ۲۴ درصد می باشد.»

در ادامه محسن ایزدی مسئول  واحد بیماری های غیرواگیر گزارشی درخصوص انجام غربالگری سرطان کولورکتال در سطح شهرستان ارائه داد براساس این گزارش از ابتدای خرداد ماه سال ۹۷ جهت ۵۲ نفر غربالگری سرطان کولورکتال انجام شده است.

خروج از نسخه موبایل