نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اورژانس ۱۱۵، بفرمایید …

هفت برکه (گریشنا): شاید برای خیلی از ما پیش آماده باشد که حداقل یکبار با ۱۱۵ یا اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده باشیم. برای اینکه با نحوه درست درخواست کمک از ۱۱۵ آشنا شوید گزارش زیر را بخوانید.
به گزارش ناصر دلخوش، مرکز اورژانس شهرستان گراش، وقتی شما با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرید در سراسر کشور با گرفتن شماره ۱۱۵، تماس شما در نزدیکترین اتاق فرمان یا همان مرکز فرماندهی عملیات اورژانس توسط کارشناسان مجرب پاسخ داده می‌شود. این کارشناسان با پرسیدن سوالاتی در مورد وضعیت فعلی بیمار یا مصدوم و صحنه حادثه، در مورد اینکه آیا نیاز به اعزام آمبولانس هست یا نه، تصمیم‌گیری می‌کنند.
در صورتیکه موارد فوریت‌های پزشکی اورژانسی باشد از شما خواسته می‌شود تا آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنید تا برای شما آمبولانس فرستاده شود تا مصدوم یا بیمار با مراقبت‌های بین راهی به مرکز درمانی ارجاع داده شود.
در مواردی که مشکل شما غیر اورژانسی باشد با راهنمایی شما توسط کارشناس اتاق فرمان ممکن است که آن برطرف گردد یا به شما توصیه گردد که به دلیل اینکه وضعیت بیمار شما نیاز به مراقبت بین راهی ندارد خودتان وی را به مرکز درمانی انتقال دهید.
 وقتی با فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) تماس می‌گیرید باید چه کارهایی انجام دهید:

علت اینکه بعضی مواقع آمبولانس ها دیر می رسند چیست؟

در بعضی مواقع آمبولانس از یک یا دو پایگاه که فاصله‌ی بیشتری با شما دارد برای شما فرستاده می‌شود زیرا پایگاه منطقه‌ای که به شما نزدیک است در مأموریت می‌باشد.

گاهی تماس‌های کاذب و دروغین و مزاحمت‌ها باعث می‌شود که آمبولانس‌ها راهی آدرس اشتباهی شوند.

تماس‌ها و توقعات بیجا مانند: انتقال بیمار کهنسال، استفراغ، کمردرد، سرماخوردگی، که هموطنان توقع آن را دارند از وظایف اورژانس نیست که باز هم آمبولاس را مشغول می‌کند.

ترافیک در شهر و عدم همکاری برخی از رانندگان و مزاحمت برخی موتور سواران باعث کندی حرکت می‌شود.
هموطنان عزیز توجه نمایند که هر آژیر نشانه‌ی جان یک عزیز است که ممکن است خدای ناکرده از نزدیکان ما باشد، پس خواهشا مسیر را برای عبور آمبولانس‌ها باز کنید زیرا تکنسین‌های ما تمام هم و غمشان این است که بیماران یا مصدومان خود را سالم به مرکز درمانی تحویل دهند.

خروج از نسخه موبایل