هفت برکه(گریشنا): مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش جلسه اضطراریای با مدیران مدارس ابتدایی تشکیل داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گراش، صبح دیروز یکشنبه هشتم بهمن ماه۹۶ ، مدیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس مقطع ابتدایی تشکیل جلسه داد و توجیه اولیا از نحوهی اجرای طرحهای مختلف در آموزشگاه و همچنین عدم تحمیل هزینههای اضافی بر خانوادهها را خواستار شد.
رضایی: مهمترین بحث در نظام آموزش و پرورش، اجرای بهینه سند تحول بنیادین است
ذبیحاله رضایی با اشاره به اینکه مهمترین بحث در نظام آموزش و پرورش، اجرای بهینه سند تحول بنیادین است گفت: «آموزش و پرورش باید تمام ظرفیت خود را برای اجرای بهینه سند تحول بنیادین بکار گیرد ؛ چرا که این سند برای نخستین بار، مفاهیم بنیادین تعلیم و تربیت را وارد نظام آموزشی نموده است. این سند در واقع از قابلیتها و ظرفیتهایی سخن میگوید که ابعاد روحی و جسمی انسان را در بر میگیرد و برای رسیدن به کمال و تربیت عبد صالح خداوند ، میطلبد که مدیران و معلمان از شیوههای آموزش سنتی و کلیشهای خارج شده و با درک این که رویکردهای جدیدی در آموزش و پرورش در حال انجام است خود را به روز سازند تا دانش آموزان بتوانند تواناییهای خود را بروز دهند و همچنین ارتباط مستمر با اولیا و آگاهی آنان نسبت به برنامهها و رویکردهای جدید آموزشی و پرورشی نیز میتواند جریان تربیت دانش آموزان را تسهیل و تقویت کند.»
رضایی در ادامه افزود: «برای جامه عمل پوشاندن به برنامههای سند تحول، میبایست طرحهای مختلفی از جمله طرح جابربن حیان، طرح کرامت، طرح تدبیر و … در دورههای چهارگانه آموزشی اجرا شود و در اجرای این طرحها لازم است که اولیا و مجموعه آموزش و پرورش در کنار هم به مثابه دوبال پرواز برای به تعالی رساندن دانش آموز تلاش کنند.»
مدیر آموزش وپرورش در خصوص نحوهی اجرای طرحهای مختلف در مدارس اظهار داشت: «یک سری اشکالاتی در روند اجرای طرح و برنامهها وجود دارد که موجب میشود هزینههای اضافی بر خانوادهها تحمیل شود و علت آن هم عدم توجیه صحیح از طرف مدرسه است.»
رضایی ادامه داد: «هدف از اجرای طرح جابربن حیان و دیگر طرحها، این نیست که دانش آموز یک پروژه شیک و تجملی را به مدرسه ارائه کند بلکه هدف آن آموختن و نهادینه کردن شیوههای صحیح تحقیق، پژوهش، کار با دست و پیاده کردن استعداد فنی در حوزه پژوهش است.»
او بر اختیاری بودن اجرای این طرحها تاکید کرد و گفت: «همه این طرح و برنامهها اختیاری است و هیچ اجباری نباید از طرف مدرسه صورت بگیرد و به خانوادهها و دانش آموزان نیز باید تاکید شود که در صورت متقاضی شدن برای انجام طرح و پروژه، باید از سادهترین و کم هزینهترین وسایل استفاده کنند و از تحمیل هزینه اضافی بر خود بپرهیزند چرا که در داوری طرحها نیز ملاک انتخاب، خلاقیت و ابتکار است و استفاده از وسایل پرهزینه ملاک عمل نیست.»