نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پیش‌نهاد میزبانی گراش برای رویداد بین‌المللی سوارکاری

هفت‌برکه (گریشنا): در صورت موافقت سازمان جهانی واهو و ایکاهو و تایید فدراسیون سواکاری، رقابت‌های بین المللی سوارکاری با حضور ۲۰ کشور خارجی در گراش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گراش در جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسئولان هیات سوارکاری استان فارس و گراش، در مورد برگزاری رقابت‌های بین‌المللی سوارکاری به میزبانی گراش بحث و تبادل نظر شد. احمد حسن‌نژاد رییس اداره ورزش و جوانان گراش گفت: تلاش می‌کنیم تا با پیگیری‌های لازم، اولین رویداد بین‌المللی ورزش شهرستان گراش را رقم بزنیم. این دوره از مسابقات در باشگاه فاضل گراش و به پاس خیر نیک‌اندیش؛ دکتر زین العابدین محبی برگزار خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش با اشاره به این که هیات سوارکاری این شهرستان یکی از هیات‌های فعال و مستعد قهرمانی است، گفت: تاکنون چندین مسابقات سوارکاری قهرمانی استان فارس و کشور در شهرستان گراش برگزار شده است و دو سوارکار نیز از این شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. برگزاری این مسابقات منوط به موافقت سازمان جهانی واهو و ایکاهو است.

واهو نام اختصاری سازمان جهانی اسب عرب است و اکاهو یا ایکاهو نام اختصاری کنفرانس اروپایی سازمان اسب‌های عرب. این سازمان‌ها برای حفظ، بهبود و حفاظت از نژاد اسب عربی تلاش می‌کند.

سلمان مهرابی، رییس هیات سوارکاری گراش، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه میزبانی مسابقات را تا این مرحله در حد پیش‌نهاد می‌داند: «این مسابقات هنوز در مرحله رایزنی و فاز صفر است. باید صبر کنیم کارشناسان و نمایندگان فدراسیون بیایند و امکانات را ببینند. اگر بخواهیم به صورت بین‌المللی مسابقات را برگزار کنیم، نیاز به حصول شرایط و ارتقای استانداردها است.  در حال حاضر برنامه‌ریزی برای مسابقات در سطح ملی است.»

خروج از نسخه موبایل