نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

در جلسه پرسش و پاسخ مسجد صاحب الزمان باز هم مهم‌ترین سوال محدوده بود

DSC08169

دیشب و در دومین جلسه پرسش و پاسخ به مناسبت هفته دولت مسئولین شهرستان گراش به سوالات مردم پاسخ گفتند. این بار مسجد صاحب‌الزمان(عج) پس از نماز مغرب و عشاء میزبان مردم و مسئولین بود. در بسیاری از موارد سوالات باز هم تکرار صحبت‌های جلسه گذشته بود و البته جواب‌های بسیاری هم با چاشنی «انشالله به زودی» شنیده شد.

محدوده شهرستان باز هم مهم‌ترین سوال بود

بحث محدوده بار دیگر مطرح شد و فرماندار هم هرچند در جلسه قبل توضیحی داده بود اما باز هم برای مخاطبین خود این مسئله را بازگو کرد که بهترین زمان برای پیگیری، وقتی بوده که ارتقاء شهرستان صورت گرفته بود. مهندس کریمی‌فرد ادامه داد: هرچند هم‌اکنون هم با توجه به ارجاع این مسئله به وزارت کشور توسط فرمانداری پیگیری می‌شود. او باز هم تاکید کرد که نماینده مردم، امام جمعه و شورای اسلامی شهر هم باید در این راه همگام باشند.

امشب دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در همین مسجد سخنرانی می‌کند که به احتمال قوی باز هم پیگیری بحث محدوده جزو درخواست‌های مردم باشد.

استخدام ادارات و اداره ثبت و اسناد

مهندس کریمی‌فرد در خصوص راه‌اندازی اداره ثبت و اسناد در این جلسه گفت: این هفته جلسه‌ای در مرکز استان برگزار می‌شود که به تعیین تاریخ دقیق افتتاح این اداره مربوط است و انشالله به زودی شاهد افتتاح اداره ثبت باشیم.

فرماندار گراش همچنین در پاسخ به نحوه گزینش افراد در ادارات توضیح داد: معمولا هر اداره‌ای که مجوز استخدام را اخذ کرده باشد، طی فراخوانی به اطلاع عموم می‌رساند. افراد شرکت کننده، طبق روال معمول در آزمون‌های کتبی، مصاحبه و مراحل اداری دیگر شرکت می‌کنند که در این مراحل به هیچ عنوان مسئولین شهرستان دخالتی در جذب نیرو ندارند. انتظاراتی ایجاد شده است که با مراجعه به اداره برای کار و با میانجی‌گری‌هایی افرادی مشغول به کار شده‌اند که در این شیوه حتی هیچ قراردادی هم در کار نبوده و ضمانتی در استخدام رسمی ندارد. با توجه به سیاست دولت در کوچک سازی دولت، جذب نیروی رسمی بسیار محدود شده است و خارج از اختیارات مسئولین شهرستان است. هرچند در شرایط یکسان اولویت جذب نیرو با افراد بومی است.

ساخت ساختمان دانشگاه آزاد

ساخت دانشگاه آزاد تنها سوالی بود که از مهندس شیرشمسی پرسیده شد. رئیس دانشگاه آزاد گراش در صحبتی کوتاه گفت: ساخت ساختمان جدید نیاز به بودجه‌ای دارد که با سیصد تا چهارصد دانشجوی کنونی میسر نیست. هر چند زمین دانشگاه در کنار فرهنگسرای آبشار اندیشه به همراه نقشه ساختمان آماده است. معمولا در شهرهای دیگر خیرین در ساخت پیشقدم می‌شوند و برای این منظور هم با چند نفر صحبت‌هایی شده است.

محله بیدله شاکی از اداره آب

شاید مردم در گراش اداره آب را با چاله‌های کوچه‌ها به یاد بیاورند. در این جلسه هم درباره مشکل کندوکاو‌ها به خصوص در محله بیدله مطرح شد. هر چند در این پرسش نامی از محله برده نشده بود جباری، رئیس آبفا هم این حدس را زد. او گفت: هم‌اکنون کار در حال انجام است و بلافاصله آیفالت کوچه‌ها انجام خواهد شد.

صدای کسی از کنار جمعیت به گوش می‌رسید که می‌گفت «یک روز آمدند کار کردند و دنباله‌اش ول شد». رئیس آبفا هرچند قول مساعد برای اتمام کار را به مردم داد ولی باز هم واژه «به زودی» تعیین کننده زمان اتمام کار بود.

دام‌داران هنوز هم به لار مراجعه می‌کنند

یکی از دام‌داران شهر این مسئله را مطرح کرد که؛ مدام برای رعایت مسائل بهداشتی به ما تذکر داده می‌شود ولی وقتی دامی مریض شد، ما را به لار ارجاع می‌دهند. این مسئله را معماری، مدیریت دامپزشکی شهرستان به دلیل نبود ساختمان فنی اعلام کرد. او گفت: تا یک سال دیگر و با ساخت ساختمان فنی دامپزشکی به صورت کامل مستقل خواهیم شد و این مسئله رفع خواهد شد.

نام خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله و مشکل تلفن در مسکن مهر

جمع‌آوری زباله از مجتمع مسکن مهر سوالی بود که در جلسه قبل هم عنوان شده بود. با توجه به اینکه مهندس قائدی در این جلسه حضور نداشت. مهندس هاشمی، مسئول عمرانی شهرداری پاسخگوی برخی سوالات شهرداری بود. او دلیل بروز این مشکل را پراکندگی جمعیت در این مجتمع دانست. هرچند امکان اشتباه مامورین شهرداری را هم رد نکرد. مهندس کریمیان، نماینده شواری شهر در این جلسه بود. تغییر نام برخی کوچه‌ها از اسامی گل‌ها در گذشته و نام‌گذاری مجدد این اسامی بر روی معابر مسکن مهر سوالی بود که او پاسخ داد. کریمیان گفت: در ابتدا نام‌گذاری معابر توسط کمیته نام‌گذاری شهرداری انتخاب می‌شود و شورای شهر هیچ پیشنهادی را برای نام‌گذاری مطرح نمی‌کند. تغییر نام‌ها هم به علت اعتراض اهالی بوده است.

برای پاسخگویی به مشکل تلفن مسکن مهر هم رئیس این اداره حضور نداشت. با این وجود عباسپور از کارمندان این اداره به صورت داوطلبانه به پاسخگویی سوالات مربوط به مخابرات پرداخت. او توضیح داد به دلیل عدم تامین سخت‌افزارهای مورد نیاز این کار معطل مانده است که به زودی این مشکل حل خواهد شد. عباسپور درباره عدم واگذاری تلفن ثابت در برخی مناطق پاسخ داد: با توجه به پراکندگی منازل در برخی شهرک‌های جدید عملیات کابل‌کشی و ثبت مشترکین جدید با توجه به هزینه بالای آن برای مخابرات توجیه اقتصادی ندارد. چون رئیس این اداره حضور نداشت کسی هم پیگیر این سوال نشد که آیا تامین خدمات اولیه مردم باید برای اداره‌ای صرفا درآمدزا باشد تا این اداره با هر اداره دیگری به مردم خدمت رسانی کند؟

عباسپور در خصوص تعطیلی مرکز ۱۱۸ گفت: سیاست استان و کشور به این صورت است که مراکز ۱۱۸ به مرکز استان انتقال داده شود و با توجه به در نظر گرفتن مرکزی در شیراز تا سال آینده این خدمات از طریق مرکز استان ارائه می‌شود.

خیابان دروازه چه شد؟

مهندس هاشمی، مسئول عمرانی شهرداری درباره پیشرفت کار در خیابان دروازه توضیح داد: عمده کار در خصوص عقب‌نشینی چند واحد مسکونی است که کار را متوقف کرده است. هاشمی از حل این مسئله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح جزء طرح‌های عمرانی شهرداری در سال ۹۱ پیش‌بینی شده و با عقب‌نشینی منازل به صورت کامل کار آسفالت و پیاده‌رو سازی زمان زیادی نمی‌برد.

چرا افاغنه از شهر جمع‌آوری می‌شوند؟

یکی از سوالات مربوط به وضعیت افاغنه در شهر بود که در زمان‌هایی مشخص نیوری انتظامی به جمع‌آوری اتباع افغان در شهر می‌پردازد که بر روی افزایش دستمزد کارگران تاثیر زیادی دارد. سرهنگ انصاری فرمانده انتظامی شهرستان در این‌باره گفت: طرح جمع‌آوری افاغنه طرحی کلی است و برای ما شاخصی تعیین شده است که در مدت یک سال چه تعداد افراد را جمع‌آوری کنیم. برای جلوگیری از بروز مسائل اخلاقی، این افراد به همراه خانواده‌شان به کشورشان ارجاع داده می‌شود.

احیا دین در مدارس و افت تحصیلی

مهروری به جوابی قاطع قضیه افت تحصیلی در مدارس گراش را رد کرد. او گفت با بررسی ارقام موجود و طبق آمار به هیچ‌وجه افت تحصیلی نداشته‌ایم. رئیس اداره آموزش و پرورش در خصوص سوالی درباره احیا دین در مدارس هم جواب داد: این مسئولیت با معاونت پرورشی اداره است و تاکید ما بر روی بحث نماز و قرآن است. هر چند آموزش و پروش متولی اصلی بحث مذهبی در شهر نیستسم ولی در سند چشم‌انداز آموزش و پرورش تاکید زیادی بر روی این دو مسئله شده است. او در جواب به نحوه تعیین لباس مدارس هم گفت: آموزش و پرورش در این مورد ناظر است و شورای مدارس مسئولیت انتخاب لباس برای دانش‌آموزان را دارد. هر چند پیشنهاد ما این بوده که در این مورد فشار به خانواده‌های کم درآمد وارد نشود.

ورزشگاه محبی در حال تکمیل است

سوال شده بود ورزشگاه محبی پس از ده سال به کجا رسیده است؟ میرزا اکبری، رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن تصحیح این سوال گفت: سه سال از واگذاری ورزشگاه به اداره می‌گذرد و تاکنون دو ماه است که این مجموعه در حال ساخت و ساز است. قسمت‌هایی از این ورزشگاه مانند سکو، سقف و بتون‌ریزی کف با اعتبارات سال ۹۰ در حال انجام است و برای تکمیل این پروژه هم رایزنی‌هایی برای دریافت اعتبار در سال آینده انجام شده است.

خروج از نسخه موبایل