نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دیدار نوروزی جوانان شهر با آقاجواد

هفت‌برکه (گریشنا): در گرماگرم دیدارهای نوروزی و در یک بعد از ظهر بارانی، جمعی از جوانان شهرستان به دیدار آیت‌الله سید جواد معصومی رفتند تا ضمن تجدید دیدار، پای حرف‌های او بنشینند.

یکشنبه هفته گذشته، ۶ فروردین ۱۳۹۵، گروهی از جوانان گراشی به صورت خودجوش با آیت‌الله سیدجواد معصومی دیدار کردند. در این جلسه صمیمانه که در محل حسینیه چهارده معصوم (ع) برگزار شد، جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی گراش حضور داشتند.

آیت‌الله معصومی در این دیدار ضمن اشاره به مسیر روبه‌جلوی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان گفت: «شهر ما گنجینه‌های ارزشمند تاریخی را دارا است که باید ثبت و ضبط شود. آقای صلاحی بخشی از این گنجینه را با تلاش جمع کرده‌اند و گروه فرهنگی هفت‌برکه نیز حضور خوبی در شهر دارد، اما این کافی نیست و همه‌ی ما باید تا جایی که می‌توانیم این آرشیوی را که در ذهن بزرگ‌ترهای ما وجود دارد مستندسازی کنیم.»

همچنین ایشان در این دیدار به فعالیت‌های فرهنگی خود در دهه‌ی پنجاه اشاره کرد و به مرور خاطراتی از فعالیت‌های انقلابی خود با شهید سید ناصر سعادت و آقای سید محمود علوی پرداخت و گفت: «حقیقتا کاری که رضایت قلبی مرا فراهم می‌کند، تحقیق و پژوهش در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی است. یک بار هم به سراغ آقای اقتداری رفتم و درباره تاریخ گراش فیلمی از صحبت‌های ایشان ضبط کردم. در کتابخانه‌های بزرگ استان، اسناد ارزشمندی از گراش وجود دارد که باید بررسی شود. ما مجموعه‌های تاریخی را داریم که با کمک خیرین می‌توان آن‌ها را به مقصدهای گردشگری تغییر دهیم.»

آیت‌الله سید جواد معصومی که مردم گراش او را بیشتر با عنوان «آقاجواد» می‌شناسند، از روحانیون معتمد مردم و فرزند حجت‌الاسلام سید عباس معصومی، امام جمعه سابق گراش، است. او که از فعالان انقلابی در دهه‌ی پنجاه است، در سال‌های اخیر به تحصیل و تدریس در قم مشغول است. آقاجواد از نوادگان سید عباس مجتهد گراشی است.

خروج از نسخه موبایل