نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فاز اول جاده چک‌چک آسفالت شد

هفت برکه (گریشنا): پنج کیلومتر نخست پروژه‌ی جاده‌ی چک چک در فاز اول به مرحله‌ی بهره‌برداری نزدیک می‌شود. برای به سرانجام رساندن این بخش شهرداری گراش و اداره کل راه و شهرسازی همکاری داشتند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه اصغر فرودی، فرماندار شهرستان با بیان این که امسال اعتباری از محل دو درصد نفت و گاز برای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: «در فاز اول پنج کیلومتر از این پروژه کار می‌شود. از این پنج کیلومتر یک کیلومتر آن در محدوده شهر و مربوط به شهرداری است و چهار کیلومتر باقی مانده خارج از حوزه خدماتی شهر و مربوط به اداره کل راه و شهرسازی لارستان و نماینده اداره راه و شهرسازی در گراش می‌شود. و روال کار به این صورت است که ما برای آن‌ها اعتباری می‌گذاریم و این ادارات موظف به انجام کار هستند.»

فرودی از پایان کار فاز اول تا دو هفته آینده خبر داد: «فاز اول این پروژه رو به اتمام است و اگر در روند انجام کار مشکلی پیش نیاید می‌توانیم پیش‌بینی کنیم تا دو هفته دیگر فار اول به بهره‌برداری خواهد رسید. در این بخش شورا و شهرداری زحمت زیادی کشیدند و تقریبا پنجاه میلیون برای احداث پل‌ها پرداخت کردند. اعتبارات برای آسفالت نهصد میلیون تومان است. شروع به کار مراحل بعدی پروژه را نیز در برنامه‌ی کار داریم.»

روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان نیز به نقل از محمدباقر تنهایی‌پور، رییس اداره راه وشهرسازی گراش از آغاز عملیات اجرایی پروژه گراش – چک چک خبر داد. تنهایی‌پور با اشاره به این که عملیات اجرایی پروژه ی گراش – چک چک به طول ۵ کیلومتر هم اکنون اقدامات لازم را برای تکمیل شدن سپری کرده است، افزود : «امیدواریم بتوانیم کارگشایی ارزشمندی را در قبال درخواست‌های مردم صورت دهیم.»

وی در ادامه به ارائه‌ی جزئیات فنی پروژه پرداخت و تصریح کرد: «در این مدت زمان کوتاه از مستقر شدن پیمانکار جدید جهت انجام آسفالت و اجرای اساس در بخشی از پروژه تاکنون درصد پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برای این ۵ کیلومتر از سوی مشاوران پروژه به ثبت رسیده است.»

روابط عمومی شهرداری با اشاره به بیستم اسفند ماه سال ۹۳ به عنوان تاریخ شروع بخش نهایی پروژه اظهار داشت: «شهرداری گراش، کارفرما و هدیس گستر کارزین، پیمانکار  این پروژه هستند. برای به سرانجام رسیدن جاده چک چک در متراژ هشتصد و پنجاه کیلومتر هزینه‌ای برابر با یک میلیارد تومان برآورده شده است.

کاری که شهرداری تعهد داده است آن را انجام دهد زیرسازی و مخروط‌ریزی، خاک‌ریزی، غلتک‌زنی، بیس‌ریزی و ۱۵۰ متر جدول‌گذاری است همچنین پوشش گریتینگ عرضی که شهرک رزمندگان را به شهرک عظیمی وصل می‌کند و ایجاد دو پل و بتن‌ریزی دو کانیوا برای عبور آب در بلوار شهدا. در حال حاضر تا انتهای بلوار کار شده است. هدف از اجرای این طرح این است که مسیر مواصلاتی بین روستا و مرکز شهرستان راحت و نزدیکتر شود که اگر جاده ساخته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.»

هرمزی، سخنگوی شورای شهر نیز گفت: «بیشترین همکاری در این بخش را شهرداری و شورا داشته است. یک کیلومتر اول برای ساخت پل و انجام زیرسازی، شهرداری با کمک خیرین و مالکین در بحث عقب‌نشینی با هم همکاری داشته‌اند. برای تسریع در ارتباط با روستاها می‌بایست این پروژه هر چه سریع‌تر انجام شود. احداث پنج کیلومتر اول به عنوان استارت کار و اولین قدم خوب است.»

حبیب مهرابی، رئیس شورای شهر نیز تصریح کرد: «در حال حاضر تنها پنج، شش کیلومتر از این جاده رو به اتمام است  و شروع فارهای بعدی پروژه نیز در برنامه آینده است اما تاریخ شروع  مراحل بعد را نمی‌توانم بگویم چرا که به میزان بودجه بستگی دارد.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل