نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پرش و کورس فجرانه‌ی اسب‌ها در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، چهاردهمین دوره مسابقه پرش با اسب و سی و هشتمین دوره کورس فجرانه در گراش برگزار شد.

به گزارش محسن حسن‌زاده، دبیر هیات سوارکاری شهرستان گراش، پنج‌شنبه، بیست و یکم بهمن‌ماه، چهاردهمین دوره مسابقه پرش با اسب استان فارس به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره شهدای آتشنشان در باشگاه رخش گراش برگزار شد. قبل از آغاز این رویداد، حاضرین به احترام شهدای آتشنشان یک دقیقه سکوت کردند و بعد از آن از آتشنشانان فداکار شهر تجلیل شد. پوشاک پلاسکو به عنوان حامی با عوامل اجرایی این مسابقه همراه بود.

هیات سوارکاری گراش میزبان این دوره از رقابت‌ها بود. مسابقه پرش با اسب در دو رده مبتدی و اُپِن ١٢٠ با حضور ٢٢ اسب از شهرهای بندرعباس، گراش و شیراز برگزار شد. در نهایت، ابراهیم مقدسی با اسب بوگاتی از باشگاه دشت بهشت مقام اول را به دست آورد؛ مجتبی پورشمسی با اسب آبسند از باشگاه دشت بهشت به مقام دوم رسید؛ و مرتضی پورشمسی با اسب دایانچ از باشگاه رخش گراش مقام سوم را از آن خود کرد.

در روز بیست و دوم بهمن‌ماه نیز سی و هشتمین دوره کورس فجرانه، طبق روال سال‌های گذشته در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور ۵۵ راس اسب برتر از استان‌های فارس و بوشهر و هرمزگان تحت عنوان یادواره حاج حسن حسن‌زاده در چهار رده برگزار شد.
در رده اسبان بومی محلی، مقام اول به محمد امین آتشبار با اسب زلزله رسید. مقام دوم را مهدی پاگیر با اسب تاراج‌خان از گراش به دست آورد و مقام سوم را محمد بذر‌افکن با اسب سورن از اوز از آن خود کرد.
در رده اسبان فلات، رضا حیدری با اسب نجیب‌خان از بندرلنگه بر سکوی اول ایستاد؛ مرتضی سلمانی با اسب بنی‌خان از گراش دوم شد؛ و اسب آشوب از اوز به مقام سوم رسید.

در رده کره‌های زیر ۴ سال، مقام اول را محمد نگهدار از لامرد با اسب سمینوف؛ مقام دوم را غلام حاجی‌زاده با اسب کیسان از خوزی؛ و مقام سوم را مرتضی محمدی از گراش به دست آوردند.

از نکات قابل توجه این رویداد، برگزاری اولین دوره مسابقات کورس اسبان عرب در استان فارس به میزبانی گراش بود.
مهندس مهرابی، رییس هیات سوارکاری گراش ضمن تبریک به مقام‌آوران و تشکر از استقبال بی‌نظیر مردم و تقدیر از کلیه افرادی که در انجام این رویدادها هیات سوارکاری را یاری کردند، اظهار داشت: «در روزهای ۲۸، ۲۹ بهمن‌ماه و ۶ اسفندماه نیز به ترتیب تست درساژ (برای اولین با در استان)، پانزدهمین رویداد پرش با اسب استان فارس و مسابقات زیبایی اسبان اصیل ایران در باشگاه فاضل برگزار خواهد شد. از کلیه علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات دعوت می‌کنیم.»

savarkari12

 

 

خروج از نسخه موبایل