نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

هم‌اندیشی جهاد کشاورزی و کمیته امداد برای زکات

هفت برکه (گریشنا): جلسه هم‌اندیشی شورای زکات شهرستان برای رسیدن به تفاهم‌نامه‌ای بین دو اداره‌ی جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه ۹۵، جلسه‌ای تحت عنوان «هم‌اندیشی شورای زکات شهرستان» به منظور عملیاتی نمودن بندهای اجرایی تفاهم‌نامه سیزده دی‌ماه ۹۵، با حضور اعضای شورای زکات و به میزبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش برگزار گردید. مهندس جوکار، مدیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اهمیت نماز و زکات، وجود این امور را در حوزه کشاورزی و تولید مهم و ضروری دانست و با اشاره به ترویج و فرهنگ زکاتی، از همه اعضاء شورای زکات خواست تا اهتمام خویش را جهت جذب و هزینه‌کرد وجوه و اقلام زکات به کار ببندند تا ضمن بهره‌مندی نیازمندان، گامی در جهت زدودن فقر از جامعه اسلامی برداشته شود.

شهابی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گراش، نیز گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات شهرستان در سنوات گذشته ارائه کرد و با ابراز نگرانی از کاستی‌های موجود، خواهان توجه بیش از پیش به امر زکات و نیز تلاش در جهت عملیاتی نمودن بندهای اجرایی تفاهم‌نامه مذکور شدند.

فرهنگ‌سازی زکات با نصب بنر و پارچه‌نویسی و تابلو با همراهی روحانی مستقر در جهاد؛ نشر و گسترش و فرهنگ‌سازی زکات در مساجد؛ برگزاری جلسات هماهنگی به صورت مستمر و هر دو ماه یک‌بار؛ کمک گرفتن از بخشداری و دهیاران برای اجرایی کردن مصوبات ستاد زکات؛ و ترغیب کشاورزان با تبلیغات میدانی و ارسال پیامک به موضوع زکات، از جمله مصوبات این جلسه بود.

خروج از نسخه موبایل