نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

توت‌فرنگی‌های گراش راهی بازار شد

هفت‌برکه (گریشنا): توت‌فرنگی‌های گلخانه‌ی محمدزاده برای وارد شدن به بازار فروش آماده شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، برداشت توت‌فرنگی گلخانه‌ای در این شهرستان از اوایل زمستان آغاز و تا اواخر بهار ادامه خواهد داشت.

رضا دلیر، کارشناس مسئول باغبانی شهرستان، عقیده دارد: «محصول این گلخانه به دلیل ظاهر و طعم مطبوعی که دارد، از بازارپسندی بالایی برخوردار است که باعث شده محصولات آن علاوه بر گراش به شهرستان‌های همجوار نیز ارسال شود.»

احمد محمد‌زاده از ده سال پیش کاشت توت‌فرنگی گلخانه‌ای را آغاز کرده است. او در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه می‌گوید: «هرچند برداشت در طول این سال‌ها به صورت یکسان نبوده و حتی در بعضی از سال‌ها با ضرر مواجه شده‌ایم، اما این آزمون و خطا باعث شده تا پیچ و خم‌های رشد گلخانه‌ای توت‌فرنگی را بشناسیم. امسال در چهار هزار متر شامل سه سالن و بخشی در فضای باز، توت‌فرنگی کاشت کرده‌ایم که روزانه به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ کیلو توت‌فرنگی برداشت می‌کنیم.»

محصولات گلخانه‌ای محمد‌زاده در بسته‌بندی‌های متفاوت و با برچسپ مخصوص گلخانه به فروش می‌رسد. بازار فروش توت‌فرنگی‌های این گلخانه نیز بیشتر در گراش، لار و دیگر شهر‌های هم‌جوار است. او امیدوار است که بتواند از امسال بخشی از محصول را به خارج از کشور صادر کند.

این کشاورز فعال در مورد بخشی از مشکلات کار کشاورزی می‌گوید: «وارد شدن به بحث کشاورزی ریسک‌ بالایی دارد و تنها کسانی می‌توانند موفق باشند که تنها سود ملاک اصلی آن‌ها نباشد و شوق و ذوق کشاورزی را داشته باشند.» دلیل کشت توت فرنگی در گلخانه محمد‌زاده علاقه‌ای است که او به توت‌فرنگی دارد.

محمدزاده در حال حاضر بخشی عمده‌ای از باغ خود را برای گردشگری به «باغ-رستوران بادگیر» تبدیل کرده است. این مجموعه گردشگری دهه فجر افتتاح خواهد شد. اما او همچنان به دنبال کار کشاورزی است: «برای گسترش کار کشاورزی در یک زمین جدید، پیگیر یک زمین وسیع برای گلخانه هستم. اما از طرف ادارات همکاری نمی‌شود.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل