نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بازدیدهای جهادکشاورزی: از حاکم شرع تا کارشناس حفظ نباتات

هفت‌برکه (گریشنا): چند بازدید در هفته گذشته مهمترین خبرهای مدیریت جهاد کشاورزی گراش در هفته گذشته بود.

بازدید حاکم شرع سازمان جهاد کشاورزی فارس

حجت الاسلام ذوالانوار، حاکم شرع سازمان جهاد کشاورزی فارس، جهت بازدید از اراضی واگذاری شده به باغداران و کشاورزان از شهرستان گراش بازدید کرد. در این بازدید یک‌روزه، ذوالانوار با روند واگذاری و نحوه‌ی احیای این اراضی و مسائل و مشکلات کشاورزان آشنا گردید و راهنمایی‌های لازم را در خصوص چگونگی احیای اراضی واگذاری شده ارائه نمود. این بازدید به اتفاق مهندس جوکار، مدیر جهاد کشاورزی؛ و علی هنرور، رئیس امور اراضی و کارشناس حقوقی شهرستان انجام گردید.

بازدید کارشناسان اداره حفظ نباتات فارس

کارشناسان اداره حفظ نباتات فارس از باغات آلوده به مگس میوه انبه‌ی شهرستان بازدید کردند و وضعیت این آفت و عملکرد ماده جلب‌کننده متیل‌اوژنول را در برابر این آفت مورد بررسی قرار دادند.

مهندس دبیری، کارشناس مسئول سموم و سیستم‌های سمپاش: و عباسی، کارشناس مسئول پست‌­های قرنطینه‌ای؛ صبح روز دوازدهم دی‌ماه ۹۵ جهت بازدید از وضعیت حفظ نباتات این شهرستان، به گراش سفر کردند و به اتفاق مریم عباسی، مسئول تولیدات گیاهی؛ و نوروزی، مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان؛ از باغات آلوده بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید، وضعیت علف­‌های هرز مزارع کلزای منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های لازم به کارشناسان این مدیریت انجام شد.

بازدید از پیشرفت پروژه‌های آبیاری نوین شهرستان

گروه بازرسی سازمان جهاد کشاورزی فارس شامل مهندس عباسی، مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان؛ درویشی، مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ و انصاری، جهت بررسی چگونگی پیشرفت مطالعات، طراحی و  اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و مشکلات کشت کلزا در شهرستان، از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش بازدید کردند.

صبح یکشنبه پنجم دی‌ماه ۹۵، در جلسه‌ای که برای بررسی اجرای پروژه‌های آبیاری نوین و مشکلات کشت کلزا با حضور مهندس جوکار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و مهندس توسلی، مسئول آب و خاک شهرستان، برگزار گردید، پرونده‌ها و دفترچه‌های طراحی شده آبیاری تحت فشار و قراردادهای بهره‌برداران مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات عمده‌ی کشت کلزای منطقه توسط مهندس جوکار بیان شد.

بعد از جلسه نیز هیات مذکور به همراه یکی از کلزاکاران منطقه از پروژه‌های واحد آب و خاک و اراضی زیر کشت کلزا بازدید به عمل آوردند و از نزدیک مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

توضیح: با توجه به اشتباه، تیتر تصحیح شد. پیش از این در تقویم چهاردهم دی‌ماه روز جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده بود که در حال حاضر هفته جهاد کشاورزی ۲۱ تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی با رئیس دادگاه گراش

جهت هم‌اندیشی و بهبود روند اداری رسیدگی به پرونده‌های تغییر کاربری، علی جوکار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و علی هنرور، رییس امور اراضی این مدیریت در محل دفتر دادگستری گراش با ابوذر رنجبر، رییس دادگاه گراش، دیدار کردند.

در این جلسه درباره مشکلات پیش روی مدیریت در انجام تحقیقات محلی و استعلامات مربوط به تغییر کاربری و سایر امور، بحث و تبادل نظر گردید و  مقرر شد در اسرع وقت پرونده‌های تغییر کاربری جهت رسیدگی به مراجع قضایی تقدیم گردد.

تعیین نرخ عملیات ماشینی سال ۹۵

با برگزاری جلسه نظام صنفی کارهای کشاورزی جهت تعیین نرخ عملیات ماشینی، نرخ عملیات ماشین‌آلات کشاورزی سال زراعی جاری تعیین گردید.

بر اساس درخواست نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان گراش، جلسه‌ای در خصوص تعیین نرخ عملیات زراعی و ماشینی سال ۹۵ با حضور رئیس هیات مدیره نظام صنفی و دبیر اجرایی آن، مسئول مکانیزاسیون مدیریت و جمعی از تراکتورداران و کشاورزان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش برگزار گردید.

در این جلسه نرخ عملیات ماشینی شهرستان‌های هم‌جوار و استان بررسی شد و بر اساس اظهار نظر کارشناسان، کشاورزان و تراکتورداران حاضر در جلسه، مقرر گردید نرخ عملیات زراعی و ماشینی در شهرستان، به علت بالا بودن تعداد ماشین‌آلات و پایین بودن سطح خدمات، مقداری کاهش یابد.

خروج از نسخه موبایل