نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

امام جمعه گراش: ایران به تمدید تحریم‌ها پاسخی قاطع و عبرت‌آموز خواهد داد

هفت‌برکه (گریشنا): امام جمعه گراش با انتقاد از نقض برجام توسط آمریکا اعلام کرد پاسخ جمهوری اسلامی ایران قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود.

به گزارش حجت عابدی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا شاه‌چراغ، امام جمعه گراش، در خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه ۱۲ آذرماه این شهر ضمن سفارش مؤمنان نمازگزار به رعایت تقوی الهی،گفت: تقوای الهی انسان را به کمال می‌رساند و راه وسوسه‌های شیاطین در قلوب مومنان را می‌بندد.

امام جمعه گراش با بیان اینکه زندگی حضرت محمد (ص) بهترین الگو و شخصیت و سیره آن بزرگوار سرتاسر درس و عبرت برای جامعه اسلامی است، اظهار داشت: دعوت به حق و گسترش دین مبین اسلام مهم‌ترین بخش رسالت پیامبر اسلام (ص) بود که در این مسیر کافران و مشرکان به شیوه‌های مختلف به مخالفت با رسول خدا پرداختند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا شاه‌چراغ با اشاره به شیوه تبلیغی پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: دشمنان اسلام از روش‌های مختلف خواستند جلو پیشرفت اسلام را بگیرند ولی غافل از این که شیوه رفتار و اخلاق پیامبر موثرترین عامل در گسترش اسلام بود.

وی با اشاره به حوادث تلخ شهادت زائران امام حسین (ع) و تصادف قطار گفت: انتظار مردم روشن شدن سریع‌تر نتایج پیگیری‌ها و برخورد قاطع با مقصران در این قضایا است که به تعبیر مقام معظم رهبری، دغدغه حل ریشه‌ای حوادث شهادت زائران و تصادف قطار باید اولویت مسؤولان باشد.

امام جمعه گراش با تاکید بر این که تمدید تحریم‌ها نقض آشکار برجام است، خاطرنشان ساخت: تمدید تحریم‌های ده‌ساله توسط آمریکا به اعتراف خود آمریکایی‌ها نقض برجام را در پی خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران پاسخی قاطع و عبرت‌آموز به این مصوبه خواهد داد. وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای هر حادثه محتملی آمادگی کامل دارد و با توکل به خداوند و پشتوانه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، از هیچ ابرقدرتی هراس ندارد و برخورد سخت و قاطع خواهد داشت.

شاهچراغ ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه، جنبش دانشجویی را از جریان‌های تاثیرگذار جامعه دانست و افزود: یکی از گروه‌های تاثیرگذار و نهادهای موثر در عرصه سیاسی کشور، چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب، دانشگاه و قشر دانشجو بوده است. او نقطه اوج جنبش دانشجویی را تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سیزدهم آبان ماه سال ۵۸ و اعتراض دانشجویان به سفر رئیس جمهور آمریکا در شانزده آذر سال ۳۲ عنوان کرد و افزود: دانشجو باید سیاسی و اهل سیاست باشد، اما سیاست‌زده نباشد و نگاه حب و بغض جناحی نداشته باشد و با حفظ ارزش‌ها و دست‌آوردها به فکر تعالی و توسعه و پیشرفت جامعه و کشور خود باشد. امام جمعه گراش تصریح کرد: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، با روحیه و تفکر انقلابی و با هوشیاری و بصیرت جریانات سیاسی را رصد کنند تا مبادا دشمن در بین آنان رخنه و نفوذ کند.

وی با بیان این که تبدیل حشدالشعبی به نهاد قانونی عراقی در جهت تقویت تمامیت ارضی عراق است، بیان داشت: با همسویی گروه‌های عراقی در به رسمیت شناختن حشدالشعبی یک اقدام شجاعانه و در جهت منافع ملی عرق صورت گرفت که اولا نقشه دشمنان ملت عراق منتفی شد و ثانیا به عنوان یکی از بازیگران عرصه سیاسی عراق فعالیت خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل