نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دو نماینده گراش در همایش مسئولیت اجتماعی

هفت‌برکه (گراش): مدیران موسسه توانبخشی بدر نینوا به نمایندگی از استان فارس در نخستین همایش کشوری مسئولیت اجتماعی شرکت کردند.

دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه نخستین همایش مسئولیت اجتماعی کشور با حضور رییس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد. ۷ نفر نماینده از استان فارس در این همایش حضور داشتند. حاج غلامحسین (غلامرضا) غفاری و حاج جعفر رسولی‌نژاد اعضای هیات امنا موسسه توانبخشی بدر نینوا از جمله نمایندگان استان فارس در این همایش ملی بودند.

سازمان بهزیستی برگزار کننده این همایش بود و تنی چند از وزیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان دولتی در همایش حضور داشتند.

رییس دولت تدبیر و امید در این همایش گفت: خیر جمعی معنای گسترده دارد و تنها کمک مالی نیست. گاهی نوشتن یک مقاله خوب و برنامه مناسب در فضای مجازی که در زندگی مردم اثرگذار باشد، خیر جمعی دارد و گاهی یک هنرمند ممکن است بخشی از وقت خود را صرف آموزش جوانان کند که این نیز خیر جمعی است.
روحانی افزود: گفتمان جامعه خیلی سیاست زده شده است، البته لازم است اما جامعه نیاز دارد تا وارد گفتمان اجتماعی و خیر جمعی نیز بشود؛ پس اینقدر سر مسایلی که برای جامعه مفید نیست، بحث نکنیم. (متن کامل در ایرنا)

هدف اصلی برگزاری این همایش، ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت خدمات با مشارکت نهادهای اجتماعی اعلام شده و گروه‌های هدف نشان مسوولیت اجتماعی ایران هم رسانه‌ها، موسسات خیریه، اشخاص حقیقی، موسسات، نهادها و سازمان‌های دولتی، صاحبان کالا و خدمات بخش خصوصی، انجمن‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در  نخستین همایش ملی نشان مسئولیت اجتماعی، خانواده «امید عباسی» آتش‌نشان فداکار، همسر «حمیدرضا گنگوزهی» معلم فداکار سیستان و بلوچستانی، همسر «شهید فیاض‌بخش» بنیانگذار بهزیستی و همچنین «دکتر محمد فرهادی» وزیر علوم و بنیانگذار کاشت حلزون در ایران نشان مسئولیت اجتماعی از رییس جمهور دریافت کردند.

همچنین در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش خیرجمعی از ۹ نفر به صورت ویژه تقدیر و قدردانی کرد که از جمله آنها می‌توان به مهندس حمیدرضا کشفی مجری بهره‌مندی روستاهای مناطق جنوبی از آب شرب، دکتر عزت‌الله سام آرام مولف ۲۰۰ کتاب در حوزه مددکاری اجتماعی، دکتر محمدرضا حافظی طراح برج میلاد و رییس جامعه خیرین مدرسه ساز، محمد مخبر رییس بنیاد برکت، دکتر احمدیان مسئول موسسه محک، لیلا ارشد موسس خانه خورشید و مددکار اجتماعی، عباس فتاح‌زاده بنیانگذار روزنامه سپید، عبدالله اشتری نخعی فعال محیط زیست و حسین عبیدی گلپایگانی فعال محیط زیست اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل